Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

En känsla av lycka ...

Av Annika - 28 februari 2008 14:43


Ett skepp kommer lastat :

Med en kärleksförklaring för min älskade familj.

Utan er vore livet fattigt på syre.

Utan er vore livet mörkt och grått.

Utan er vore jag ett skal av tomhet.

Utan er ... så finns inte kärleken inom mig.


Sitter här och tittar på min älskade dotter och son när de kollar på Disneychannel.

Leo sitter fastklistrad på golvet framför tvn och ser intresserad ut.

Undrar vad han egentligen tänker just nu , ser ut som han planerar saker och ting.

Julia sitter med sin skolväska på axlen , har kanske glömt av den ;)

Tuggar på en morot , och även hon ser fastklistrad ut.


Läxan är avklarad , och hon läser bättre och bättre för var dag.

Jätteduktig och gillar att leka fröken för Leo med.

Ibland så sitter de i köket och spelar skola .

Julia lär Leo vad han ska kunna och han följer med.

Jag är så tacksam över att de är så tajta , och jag hoppas att det aldrig ändrar sig heller.


Visst jag kan inte ändra framtiden , vet ju inte hur de kommer uppföra sig mot varandra.

Men jag försöker lära dem att uppskatta varandra , visa hänsyn och inte visar agg mot varandra.

När de säger sig hata varandra så säger jag alltid åt dem.

Hata är sådant starkt ord och används fel många ggr.

De hatar inte varandra , men ibland så ryker de samman och då kommer orden upp.

Och det är fel.

Bättre att lära sig uttrycka sig rätt än att utsätta sig för att bli feluppfattad som vuxen.

Bättre ha ett bra ordförråd och kunna uttrycka sig rätt och lätt , för att inte skapa oro och missuppfattningar .


Jag skapar ett liv för mina små barn , som egentligen inte är så där värst små egentligen längre.

Jag menar .. Julia blir 9 år detta året och Leo blir 7 år.

Jag blir 29 år och Ludvig blir 27 år.

Har inte klurat ut vad vi ska ge till Ludvig i födelsedag än .. men många ideer har vi dock ..

Julia och Leo ska själva få gå till affären och få köpa en present som de tycker han behöver.

Sen kommer jag antagligen att behöva göra magi för att få hem presenter jag funderat på...

Kan ju inte be Ludvig åka och hämta hem dem..

Fast det är klart .. det är beroende på vad vi köper .


Vi har våra tankar på semester , men det är ju helt och hållet beroende på om jag jobbat ihop någon semester eller ej först.

Och om vi såfall får semester samtidigt.

Som det ser ut just nu så blir det antagligen jag och magdalena och barnen som kommer åka till antingen kolmården eller borås djurpark.

Det är iallafall något jag och Magdalena skummat på.


Då skulle Ludvig få sakna mig lite och slippa bli väckt av tre personer , speciellt av mig ;)

Nåja vi får se ..

Lite planer har vi dock ..

Är även sugen på Legoland , men som sagt .. vi får försöka planera..


Ludvig ligger där inne i sängen och sover inför sin sista dag på jobbet för denna veckan , utan att ana mina planer för honom.

Och den 8/3 hämtar vi våra ringar som vi haft inlämnade för gravyren och förstoring av ringen.

Kostar så att det smakar kan man lungt säga.


Idag ska jag iväg och jobba men min älskade svägerska Magdalena kommer att vara här och passa barnen och ev svärfar kommer för att kolla på hockeyn på tvn idag.


Försökte få tag på biljetter för att gå på hockey men att få platser brevid varandra verkar skiiitsvårt ..

Kollade nu och då skulle Ludde sitta på ena sidan av arenan och jag på motsatta sida , trist och så vill man inte ha det.

Det var enda chans att få plats till att se live.

Att få brevid varandra var omöjligt... tyvärr..

Nej nu ska vi ner till Angered C innan jag ska jobba..


Kramisar !!!!!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 20 november 2008 18:32

  Jag använder inte mig utav denna bloggen så värst mycket, tanken var att jag skulle lägga ned den helt men jag kan inte riktigt släppa den.   Mycket för att det är den bloggen som jag haft länge nu, som jag kunnat skriva av mig på osv.   Men jag ha...

Av Annika - 12 juli 2008 13:37

  Ja, som alla fd eller nuvarande Svedalabor vet så är det sommarrocken just nu...värsta livet för dem som bor i närheten... de behöver inte betala för att gå in och lyssna, de kan bara sitta i sin trädgård och lyssna haha..   Men visst, det är en a...

Av Annika - 12 juli 2008 10:59

  Så alla som vill ha den måste ta kontakt med mig här på denna bloggen. Skriv en kommentar med hänvisningsadress till er så kommer jag skicka länken med bloggen till den.   Mvh Annika ...

Av Annika - 10 juli 2008 20:34

  Pga vissa händelser kommer jag att välja att ta bort denna blogg och göra en anonym sådan som ej kommer ges ut mer än till de närmsta.   Inte för att jag inte trivts på denna bloggen , det har jag verkligen gjort. Men det finns viss tid när man int...

Av Annika - 9 juli 2008 17:58

  Ja just ni....   Ert försök att få mig o min man sura på varandra gick inte vägen.   SEN när skulle jag vilja ha ett konto på en datesida????   Och det ironiska av allt.. VID tiden kontot skapades .. SOV jag redan....    Vissa jobbar medans andra s...

Ovido - Quiz & Flashcards