Alla inlägg under november 2007

Av Annika - 26 november 2007 21:29

Mamma min Mamma -

Låten alla mammor borde ha ;)

Av :  Nicke och Nilla

 Mamma min mamma hör mig nu, när jag blir stor så vill jag bli som du
Med blommor som du samlar, och bär om sommaren
Som blåser när jag ramlar, min allra bästa vän
Mamma min mamma hör mig nu, när jag blir stor så vill jag bli som du
Och kunna alla saker du försöker lära mig
Och får jag välja en sak då vill jag precis som dig

 Mamma min mamma bästa vän, om det är sant att man föds igen
Då vill jag bli en blomma och att du plockar mig
Och sätter mig i håret så att jag kan krama dig
Mamma min mamma vem är gud? vem gör så att solen lyser gul?
Vem tänder månens lampa? vem talar om att den ska ner?
och om du orkar svara så ska jag inte fråga mer

.Du låter lampan lysa på mitt rum när det är kväll
Och jag får somna på din arm en stund, du är så snäll

 Mamma min mamma hör mig nu, när jag blir stor så vill jag bli som du
Och kunna alla saker som du försöker lära mig
Och får jag välja en sak då vill jag bli precis som dig
Ja får jag välja en sak, då vill jag bli precis som dig
Av Annika - 24 november 2007 21:16

Men livet man lever är inte alltid lätt.

Men ändå så försöker man leva livet så lätt så möjligt.


Man kan se livet med tre sätt..

Antingen ser man ljust på allt eller mörkt på allt.

Eller som ett alternativ , blandat ;)



Det finns personer man verkligen inte vill se ljust på , andra som man bara älskar att se på.

Det finns stunder som känns mer mörka än andra , och andra stunder då allt känns perfekt.


Det finns dagar som är underbara och dagar som är hemska.

Det finns minutrar som känns långa och de som känns korta.


Det finns meningar med livet som känns lätta.

Det finns meningar med livet som känns svåra.


Ändå lever man livet , och ser livet som det är.

Komplicerat ju äldre man blir ,

Och flera att ha avhållsamhet till.


Det finns människor som äro underbara , men ingen ..

inte ens du .. är perfekt.


( Idag hade min son debut som Modell , gick väldigt lätt och vilka bilder det blev .. skiiiiitbra ;)

Av Annika - 19 november 2007 16:10

I mina tankar !


Så snurrar du runt , runt och runt.

Man blir alldeles knäsvag när man ser dig , man blir helt tokig när man känner dig nära.


Du förgyllde min vardag med ditt ansikte , du förgyllade mitt hjärta med värmen du ger mig .

Dina kyssar fyller mig så passionerat ,

De gör mitt liv till en oslipad diamant.


Utan dig och utan barna ..

Vore livet ruggigt och kallt .


Älskar dig så fruktansvärt mycket ..

Och saknar dig just nu så !

Av Annika - 18 november 2007 16:12


När man blir slagen så tänker man inte rationellt .

Man blir så försvagad för varje slag man får.


Man tänker aldrig "aj" eller "det gör ont "

Man tänker mer : Lämna mig inte ..


Man är så beroende av den som slår , fastän man inte borde vara det.

Jag har aldrig bett om att bli slagen , har aldrig bett om att må dåligt.

Inte alltid bara slag med nävar , utan även med munnen och den gjorde oftast mer ont än näven.


Man sa inte till någon , man höll tyst .

Man skämdes och man kände att man inte dög som man var.

Det värsta jag vet är personer som säger sig stötta kvinnor som blivit slagna , när de själva slagit och skadat .


Förnekelse , förstörelse ..

Så fick jag det i ansiktet.


Kanske svårt att förstå.

Men jag kan bara säga det så här :

Ett slag , två slag , tre slag , fyra slag ...

Ändå stanna man kvar.


Jag döljer aldrig mer att jag varit misshandlad av mina ex.

Jag döljer inte mitt hat för det som varit.

Jag försöker gå vidare men aldrig glömma.

Inget ska glömmas , allt ska finnas kvar.


Jag som varit så glad och energisk,

Blev som förbytt.

Till en butter , tråkig kärring .

Till en osäker person , till en tråkig person.


Jag kämpar var dag med att komma tilbaks.

Att få bli kvinnan jag en gång var.

Utan stöttning från min make , och mina barn.

Hade det varit svårare , och mörkare ..


Nu kämpar jag ..

En dag ska jag bli fri från det de såg.

En hjälplös kvinna ..

En slagbar kvinna.

En kvinna utan värdighet.

En kvinna som i deras ögon , perfekt för att slå ..


Man ska aldrig tro att det är lätt ..

Att gå vidare ..

Men jag gör det ..

Så länge personerna låter mig vara ifred ..


Jag är lycklig med min make , med mina barn.

Jag trivs bra med att vara den jag är , men är på bättringsväg.

För dem som mig ej känner , kanske ser den där buttra.

Men jag släpper inte in vem som helst i mitt liv .

Inte den eller den ..

För jag månar om mitt liv ..


Jag är så lycklig .. så låt mig va.

Slagen kan man byta .

Men minnet sitter kvar.



Av Annika - 17 november 2007 22:46


Om man är riktig sann mot sig själv och mot sitt hjärta så finner man inre frid. 

När man gör det enda rätta , då finner du friden inom dig.

 


Jag har funnit de bästa kärlekarna .


Mina barn och min make.


Älskar er , djupare än djupast ..




Av Annika - 16 november 2007 17:05

Saknad och underbar!


Jag hade en underbar vän,

En som stöttade mig i vått som torrt .

Som hade förmågan att få mig att må bra.

Kärleken sårar och leder till tårar ,

För när längtan efter dig blir för stor ,

då kommer tårarna och saknaden efter dig ..


En underbar längtan .

Tror du på att kärleken gång på gång kan lura dig ?

Men du kan alltid välja , hur du vill ha det

Du kan välja att inte leva med den du älskar,

För att du vet .. att kärleken är starkare än vad du klarar av.


Den eviga längtan efter dig kommer alltid finnas kvar.

Inom mig ... och även inom dig..


Det känns som en evig dimma ,

Att man aldrig ska få dig känna ,

nära mig igen .


Men saknaden efter dig min vän.

Är mycket stark än.

Och jag kommer alltid ha dig nära mig i mitt hjärta ..

Även om vi aldrig ses igen.


En tid mellan oss fanns aldrig ,

Den tid vi så behövde för att närma oss.

Jag gick vidare , du gick din väg.

Men det som fanns mellan oss stannade kvar.


och än idag , så finns du där .

Inom mig , min första stora kärlek

Han som gav mig möjligheten att älska igen.

Han som har min nyckel kvar.


Du har mig föralltid .

Av Annika - 15 november 2007 14:07


Ja de små liven bara växer och växer för varje dag .

Nu har deras små ögon börjat öppna sig mer och mer för var dag.

På måndag tar vi nya bilder och då kommer jag lägga in några till ;)

För att kunna se deras utveckling .



Av Annika - 15 november 2007 01:04


 Utan att göra detta långt men så här är det!


Jag har inget intresse att prata , inget intresse att se saker som handlar om mig oavsett om det inte står mitt namn , men de som finns i närheten .. de vet ..o det räcker för mig.


Mogen nog för vaddå ?

Ja det kan man undra !


När du är mogen så finns jag där .. bla bla bla..


När ska du inse att jag har inte något intresse för att prata med dig , inte något intresse för att ha dig i mitt liv .

Du är enbart en del av mitt förflutnas liv  , inte något jag behöver släppa in..


Mer än så tänker jag inte säga ..


För nu sluter jag mig . DU är inte en del av den ..

Lika lite som du vill att jag skriver om dig , lika lite vill jag se dikter eller dina sk sanningar om mig på nätet ..

 ÄVEN om du inte skriver mitt namn så vet jag ..



Ovido - Quiz & Flashcards