Alla inlägg den 9 februari 2008

Av Annika - 9 februari 2008 19:51

  



Grattis pappa på din födelsedag !


Hoppas du får en underbar födelsedag med många goda hemmagjorda  kakor och en goooood tårta..

Då vi ej kunde närvara så firas du här istället.


Vi gratulerar , vi gratulerar

Vi gratulerar på din födelsedag,

med blommor och blad , vi firar din dag.

Ja vi gratulerar lilla morfar/pappa idag !


Hipp hipp hurra ..

Hurra Hurra Hurra Hurra ...


Grattis pappa  från din dotter med familj..


Hipp Hipp Hipp .. HURRRRRRRA !!!!



Av Annika - 9 februari 2008 19:25


 Jag tror på följande artister i final och andra chansen !



  • Final



    • Amy Diamond
    • E-TYPE & THE POODLES


    • Andra chansen


    • MICHAEL MICHAILOFF
    • Face-84



    Så tror jag att det kommer bli i första omgången i Göteborg !!!


    Uppdatering ;

    Lite annorlunda blev det :

    Etype och pudlarna till andra chansen , tillsammans med Suzzie Tapper.

    Till första gick ju :

    Christer Sjögren

    och

    Amy Diamond

    Hade iallafall rätt på en sak :

    Amy ;)

    Men totalt fel på andra chansen ..

    Slutsummering:

    Jag tycker att startfältet var ett av de bästa på flera år.

    Och att Göteborg visade åter igen ett strålande sätt att bemöta artisterna.

    Nästa vecka ser vi från Västerås .

    Ska bli spännande ;)

    Hörs av då ;)


    Av Annika - 9 februari 2008 11:44




    Det är dags för en förändring !

    Efter att ha suttit och funderat på en del saker och ting så har jag beslutat mig för att förändra det jag kan förändra och lämna det jag ej kan förändra.

    Jag kan inte förvänta mig att alla andra ska dansa runt mitt lillfinger , jag kan inte förvänta mig att alla andra ska lyssna på mig.

    Inte heller ska alla andra kunna förvänta sig att jag ska finnas där hela tiden för dem , för annars blir jag uppslukad av deras liv.

    Genom att lyssna och lära , så inser jag en sak.

    Det är inte lönt att om och om igen diskutera något som inte fungerat  ,eller något som hänt tidigare.

    Det är tid för att lämna det dåliga bakom sig och ge sig framåt istället.

    Men det betyder inte att jag kommer sluta ha det i mitt minne , bara att jag lägger undan det för gott.

    MEN skulle det ske saker och ting som görs av personerna som jag lagt undan , då kommer allt upp igen.

    Jag är inte mer än bara en människa , jag har känslor , jag blöder när jag skär mig , jag gråter när någon gör mig ledsen och jag dör om jag inte får syre.

    När man är arg på någon eller något , och andra är det likså är det lätt att man gaddar ihop sig , oftast två eller fler då.

    Mitt liv nu består utav nya minnen och glada stunder.

    Jag tänker inte blanda mig mer i något som inte är mitt liv.

    Jag har min familj , mina vänner...

    Behöver inte lägga energi på annat än det.

    Visst nyfikenheten slår ibland in , men ändå..

    Det angår inte mig ..

    Något jag dock vill ta upp är en sak.

    Missfall....

    Hörde att någon anser att missfall är inget att bry sig om.

    Hur kan man ens säga så ?

    Jag har själv genomgått tre missfall , jag har gråtit varje gång.

    Det finns de som säger : Det var inget barn , du ska vara glad.

    Men det är så många känslor i kroppen som blir nedslagna direkt.

    Visst , mitt lilla barn inom mig fick inte födas , mitt lilla barn fick aldrig sitt namn.

    Men det är alla förväntningar om hur det skulle vara , hur man skulle må i alla månder och hur babyn skulle se ut.

    Alla planeringar man hade grusades .

    Så man ska inte tro att det handlar enbart ett förlorat barn , det handlar om förlorade drömmar och skuldkänslor.

    Det är något jag aldrig skulle önska mig min värsta fiende ens , jag förstår inte de likgiltiga som säger att det är inget att bry sig om.

    Att det inte var ett fött barn mm ..

    Men ändå så förstår de inte ...

    För de har aldrig varit där.

    Några ord man hatar att höra när man fått missfall är :

    Ni kan försöka igen , det kommer gå bra då.

    Det måste ha varit något fel på barnet ..

    Det kan vara fel på en av er.

    Det var bra att detta barn ej föddes , det var troligen något fel på det , o vem vill ha ett handikappat barn.

    Det gör ont i hela min kropp i min själ , när jag hör sådana kommentarer.

    Jag skulle kunna gå över eld och vatten för att få vårat efterlängtade barn.

    Kommentarer som :

    Du har ju två barn , räcker inte det ?

    Det kan inte vara fel på dig , allt måste bero på honom för du har ju barn.

    Du är kanske inte bra att vara mamma igen ?

    Det är ditt egna fel att du fick missfall.


    Jag och många med mig blir övergrymt ledsna.

    Vi kämpar med att få våran önskan uppfylld.

    Jag drömmer om att få ett litet barn.

    Min dotter frågar efter en syster eller bror till.

    Hon bryr sig inte om att det skulle bara vara halvsyster , hon ser det som en helsyster ändå.

    Leo vill bli storebror , inte vara yngst mer.

    Ludde vill få ett barn som är hans till kött och blod.

    Och jag då ..

    Jag vill verkligen ha ett litet monster till , eller två.

    Men är tacksam för min familj , men längtar så innerligt så.

    Kanske jag får under året som kommer ... en liten en eller ett plus som sig håller.

    Kanske nästa år , men jag vet en sak .. jag ger inte upp ..

    Inte nu .. och definitivt inte sen.


    Jag och min älskade familj ..

    Vi önskar oss alla en liten familjemedlem till..

    En liten Lindberg..

    En liten av oss två.


    <3 Låt hjärtat läkas , låt oss älska , stanna i mitt hjärta... love me <3 

    Ovido - Quiz & Flashcards