Alla inlägg den 10 februari 2008

Av Annika - 10 februari 2008 20:39



 



 

Fick veta för en stund sedan att min gamla skolkamrat Jimmy gått bort.

Jag kommer sakna den gamla räven även om vi ej pratats vid på evigheter men trots allt .. är man gamla skolkamrater och tvillingsyrran och jag gått i samma klass så har man ändå haft träffar.

Jag sänder mina största kramar och tankar till hela hans familj som nu måste klara livet vidare utan honom.

Jimmy hade sin tvillingsyster Jessica och sin lillebror Christian.

Mamma och pappa och en släkt som älskade honom.

Vänner och gamla skolkamrater som han gav glädje till .


För sådan som jag minns Jimmy var så här :


En kille som mer eller mindre alltid log under skolåren.

En kille som var gudumligt snäll och med ett hjärta av guld.

Älskade sin moped och att träna.

Var en bra vän , var en underbar bror och son.

Ingen kunde få en att skratta som Jimmy ..

Det är med stor sorg som Jimmy lämnade världen.

En stor saknad och tomhet som han efterlämnat sig.

Jimmy är nu en av de tusentals änglar som finns i himlen.

En som kommer vaka över sina nära och kära varje dag för resten av deras liv.

Jimmy Chylenski Född 1979 lämnade jordlivet 2008.


Till minne av Jimmy !


Må du vila i frid !

Av Annika - 10 februari 2008 14:06



Om man blir uppfattad på ett visst sätt , är man då en sådan person ?

Ja , det är en fråga som kan snurra till det för en.

"Såsom du vill bli behandlad , så ska du behandla andra"


Hrm , en enkel mening ..

Eller ???


Jag har blivit uppfattad som bitter och sur av vänner ,

och ibland så kan det vara så ...

När folk som inte känner mig mer än till namn och status.

DÅ de ser är inte det de får kan jag säga.


Det finns vissa jag absolut inte sänker garden på.

Och stärker den genom att höra uppfattningar osv.


Är det inte dags att vakna ? Att inse ....

Om fler och fler folk uppfattar en på ett visst sätt , är det inte då dags att försöka se sig själv i ett annat perspektiv.

Kanske om man inte sätter sig själv på såna höga hästar..

Kanske man då inser fakta.


Hur kommer det sig att det aldrig förekom sådant tidigare innan du fanns .... ?


Nu får den person ursäkta !

Men antingen gillar man läget eller inte .. i detta fallet kanske personen inte uppskattar det.


Under alla år som jag var en medlem , så var det aldrig såsom nu.

När det fanns bråk , så var jag där för att stoppa det.

Efter påminnelse om tiden innan , så insåg jag...en sak.

Om man inte har ett hjärta av guld , och inte kan låta bli att sätta andra i klistret...

Då har man inte med den familjen att göra.


Jag tänker ge dig ovärderliga tips :

Sånt som du aldrig har kunnat få av någon annan .


  • Var ärlig , men saker som sårar behåller du för dig själv
  • Att hetsa vidare på bråk är ingen vidare bra ide, meningen är att man ska medla inte förmedla sin åsikt.
  • Stick inte ut för mycket , för det kan tas felaktigt.
  • Ingen gillar en som tro-sig-veta-allt , var dig själv.
  • En person som hela tiden söker styrkan i andras svagheter , blir aldrig accepterad.
  • Om man inte har god fot med partners familj , då är det inget vidare bra förhållande man har.
  • Acceptera familjen för sina brister ..
  • Försök inte förändra det du inte kan.
  • Förbättra situationen , genom att vara ödmjuk.
  • Tillåt dem andas, utan att du alltid måste vara med.
  • Kretsa inte saker och ting såsom du gör för att provocera, använd fakta på rätt sätt.
  • Hindra inte läkningen av tidigare händelser , försök inte att alltid förstå.
  • Saker som skett innan din tid med din partner , låt bli . .... Du gör bäst i att låta bli att befatta dig med sådant.
  • Klaga inte på hans familj , de är inte perfekta , ingen är perfekta.
  • Tillåt dem vara sig själva , tillåt din partner vara den han är.
  • Inte förändra honom , för då tar du ifrån honom sin identitet , sin kärlek för sitt land och sin familj.
  • Allt är inte guld och gröna skogar.....
  • Varför i hela fridens namn , provocera de som tillhör din partners familj ? Inget vidare bra beslut


Till slut :

Ingen har nånsin sagt att det är lätt att leva med en annans familj tätt.

Ingen har nånsin sagt att allt ska vara perfekt.

Man måste finna de glimtar i livet som är av guld..

inte söka problem överallt.

Om man inte låter sin partner andas , så blir det ett himla liv.

Och jag kan säga så här :

Jag känner inte längre ...  den person som jag känt längre än du.

Det handlar inte om att han har förändrats på positivt sätt.

Han har förändrats pga dig.

Du gör honom till något han inte är .

Du tar ifrån den del som är viktigast för honom.

See u all in court !!! LOL

Av Annika - 10 februari 2008 01:28


Den är otroligt bra och jag fick den av min svägerska .

Den går rakt in i mitt hjärta.


Lyssna på den här :


http://www.youtube.com/watch?v=Dqk53sAxLmg&feature=related



Ovido - Quiz & Flashcards