Alla inlägg under december 2007

Av Annika - 28 december 2007 21:13




När man längtar starkt efter något eller någon

så känns det ända in i benmärgen.


Jag har en stark längtan efter att utöka min familj.

Utöka med ett syskon till mina barn,

Utöka med min makes första barn.

Utöka för mig med ett tredje barn.


En liten ängel eller buse ,

spelar ingen större roll.

En liten bebis , att hålla om ,

att värma , ge ömhet och kärlek till.


En liten en som binder oss samman ännu mer.


Ett tecken på att vårt liv lever sammanflätat ännu mer.


Jag har tre små änglar som kom och som gick.

Julia och Leo kom och stannade.

Vi önskar oss innerligt en liten en .

Ett syskon till Julia och Leo.


Ett band som binder oss ännu mer tillsammans.

En del av vår kärlek ..

En del av mig ...


Trodde aldrig ....

att jag skulle ha det så svårt ..

Att vi skulle ha det svårt att få vårt kärleksbarn.


Men vi kämpar på , vi försöker ...

För något vi båda önskar ...

Är ett litet kärleksbarn.


Det finns stunder av tysthet..

Det finns stunder av ensamhet.

Men med barn så känner man sig aldrig ensam ...

Man känner sig fri och hel.



Min längtan efter en liten ....

växer sig starkare för var dag...

Önskar att något kunde växa inom mig ...


Vår önskan för 2008 är ett kärleksbarn.


Min gåva till dig !



Mina älskade små änglar Julia och Leo !

Älskar er så fruktansvärt mycket , Ni är mammas små stoltheter..

Mammas små älskade hjärtan.

Saknar er när ni är borta ..

Älskar er varje sekund som går.

Utan er är livet tråkigt ..

Ni och Ludde är min egna lilla familj..

Utan er .... är livet tomt...

Julia , Leo , Ludvig ..

Allways in my heart forever !

Av Annika - 21 december 2007 15:52






( Fotot taget från google)



"Julklappsgörande klart " !



Ja då har man äntligen blitt färdig me alla julklapparna nu då ,

förrutom då Luddes julklapp till mig , men det är ju klart.

Jag ska inte slå in en present till mig ;) ..

Då vet ju jag vad det är *hihi*




"Ett litet rim "




"Pappas julklapp "




Att skära ost är en konst , speciellt de med rund form.

Men med denna sak , görs det rätt !

Nu kan du få dina runda formar på rätt sätt .

God Jul !!





"Mammas julklapp"




Nu till julen du fin vill vara ,

dölja det gågna året ,

dölja det gråa håret.

Med denna görs det lätt ,

Och fin du blir lagom till din efterrätt !





Nu har man packat allt , alla kläder och dyligt man kan behöva.

Min älskade make ska inte fira jul med oss ,

han ska jobba och får fira den med sin mor och far.


Hatar att vara ifrån honom ,

känner mig inte hel när vi är i sär.




Av Annika - 19 december 2007 12:28

Julen är på intåg!

Undrar hur många som inte har handlat julklapparna än ?

Många har kanske några få kvar , andra har typ nästan alla kvar !

Jag tillhör en av dem som har mer eller mindre alla kvar.

I vanliga fall brukar jag vara ute i god tid med att handla julklappar.

Men iår har har jag varit sjuk och sedan barnen , och så har det gått runt hela tiden.

Mannen min jobbar och sliter så det är svårt att pussla ihop en tid med att åka med honom .

Julen är en tid full med under !

Ja , julen är den tid som innebär många mysiga stunder , många små under som sker och tiden för förlåtelse.

Spänningen med att se tomten komma ,

se när barnen öppnar och samtidigt har frågan , tror ni att jag fick det jag önskade mig ?

Se när syrran min och hennes gubbe öppna sin present och jag våran.

Se när min älskade kommer ner för att möta sin fru igen.

Tid att få till för att träffa sina vänner.

Tid för att umgås med sin familj.

Julen har många hemliga gömmer,

Stressen tär på en.

Bränder som orsakats utav levande ljus ,

barn som smäller raketer redan.

Ilskan över de föräldrar som köper ut till sina barn.

De låter sina barn leva loppan , inte bara på gårdarna utan även på bussar och spårvagnarna.

De sätter skräck i barn , i djur och i äldre.

Ta bort raketer, smällare !

Är du under 30 ?

Då ska du inte få köpa , eller gör som i Danmark.

Där det är kommunen som smäller , inga andra får smälla .

Vi har vid frihamnen där de smäller raketer varje år.

KL 17 tror jag det är.

Vi brukar ha de bästa platserna ( iallafall tycker vi det )

I år blir det utgång , utgång med min make .

En påsk , en midsommar , en skördefest , en julafton.

Bara några av de stunder man har fest.

När nyår kommer på intåg , då bytas året ut.

2007 ska ut , 2008 ska in.

Nya dagar på året , nya tider att tänka.

God Jul & Gott Nytt År .

Önskar fam. Lindberg


Av Annika - 16 december 2007 20:48




I wanna know !


What you feel !

If your love for me is real !


If I need to grow I need your love.

I miss the love we shared.

I miss the words we wrote.


It keept me worm and whole.

It keept me save from headache  and pain

I want to know ....

If our love was real !

I wanna know if you still feel the same !


I dont want to wonder ,

I dont wanna miss out ..

I just wanna feel ,

The magic we shared ,

The love we had.


I dont wanna here by my self.

I want you in my life.


Let´s talk about the love we shared !


You opend my heart ,

You took me by suprice.

You made me strong ,

You made me smile.


I´m looking at your picture..

I feel the pain in my heart !


If I need you in my life ,

If I need a shoulder to cry on.


Can I realie that you come to my rescue ?

I really need you in my heart , in my life again.


I dont wanna feel our love as pain .

I wanna feel our love like sweet candy or a worm summerday.


I still feel that you love me ,

I still feel that you care.

But I cant help asking ,

Why cant it be ?

Just like before !


I need the power of our love.

I need the magic in my life again.


I miss hearing your voice ,

I miss hearing you telling me stuff.


I just wanna say ...

I miss you ...


XXX

M


Av Annika - 16 december 2007 15:27





Tredje advent !


Nu tänds det tredje ljuset ,

En söndag närmre julafton.


Men vart finns julkänslan ?

Vart finns snön och friden julen bär med sig ?


Ser man på julen full av fridhet och glädje så känns den inte lika mysig som med snön utanför sitt hus.


Funderar på att nästan fixa konstgjord snö , men hoppet om snön till jul har blivit som grus.


Snön har en rogivande känsla , en magi som uppstår ,

En tid med familjen och en tid av läkning av gamla sår.


Det är vinterns mörka tid , vinterns under , vinterns långa tid.

Men med snö så blir den inte lika trist och ful , den blir vit ...

den blir full med underbar tid och lekar ..


Snöbollskrig , snöänglar och snögubbar !


En varm kopp te , kaffe eller varm choklad.

Det är något gott de , det är något som tillhör.


Vi vill ha våran vita jul nu !

Av Annika - 15 december 2007 18:31







Ljuset är en del av värmen man ger !


När man var singel så saknade man alla de där gosiga kramarna , en sängkamrat och någon man håller nära.


När man sedan blir sambo eller partner med någon , så inser man vad man hade som singel ...


Jag som är lyckligt gift och njuter av varje minut jag får med min make och mina underbara barn kan se hur andra mår dåligt.


Ett ord , en saknad , en tår , en längtan.

Vänner till mig är singlar , vänner som har partners men som inte är lyckliga.

Vänner som är lika lyckligt gift som jag är.

Familjemedlemmar som njuter av sitt singelliv så länge de kan.


Julen är en tid av mycket värme och kärlek , men för dem som är ensamna kan denna tid innebära mycket känslosamma stunder av sorg.


Om alla hade räckt ut en hand till dem som känner sig ensamna , gett dem ett extra leende eller en kram .

Då hade vi kanske kunnat ge dem lite glädje inför julen , lite värme och ömhet.


Julen ska inte vara full av stress och osämja.

Den ska vara full med den där magiska glädjen .

Barnen ska ha jullov , de ska få känna sig älskade.


Om vi alla hade skänkt en tanke och kanske handgripligen finnas där .

Så hade kanske någon ensam , utsatt och ledsen person fått lite julstämning.


Och hade alla ministrar och politiker skänkt en liten del av sin inkomst , kanske det hade blivit en fin jul för de utsatta ?


De hade kanske kunnat få unna sig en extra efterrätt , en extra sovmorgon extra stund med sin familj ....


Skänk en tanke , eller två !


()()()()()()()()()()God Jul och Gott Nytt År !!!!()()()()()()()()()()





Av Annika - 14 december 2007 15:13



Kan aldrig kallas vit lögn!


En lögn är en lögn oavsett om den är för att skydda sin omgivning eller inte.

 Varför är man aldrig riktigt rak och säger sanningen ?

Skit omvägarna , bara säg det rakt ut.


Skit i konsekvenserna , det lönar sig ändå aldrig till slut.


En uppenbarelse kom ....

En känsla av övergivenhet.

En längtan efter mera ,

en längtan efter dig.


När man skriver sina tankar och funderingar så sker det många ggr att folk missuppfattar det man skrivit.

Många ggr handlar det om att de tror att det handlar om dem eller någon de känner väl.


Gammal kärlek rostar aldrig sägs det!

Jo det kan den göra , iallafall för mig.


Jag har kunnat älska glömma och förlåta ..

Har kunnat gå vidare i mitt liv ...

Öppnat mitt hjärta åter , för en ny och stark kärlek.


Jag fann en underbar man ..

En som inte slog , skrek eller betedde sig dumt.

Jag behöver inte längre gömma ..

Mina åsikter , mina känslor eller kropp.


Jag har alltid försökt dölja ,

vad som sker med mig , vad som händer med mitt liv.


Jag skämdes för mitt liv jag levde ,

skämdes för det som ingen kunde se.


Jag skämdes över att vara kvinna ..

Skämdes över att vara mig ..


Nu när jag är här idag.

Så kan jag säga ..


INGEN

ska acceptera att bli slagen.

ska acceptera bli psykad.

ska acceptera att leva ett osunt liv.


Ingen ska behöva gråta och inte behöva lida.

Ingen ska leva osäkert och ensamt.


Att räcka din hand till en som far illa ,

är en bra start ,

en bra början på något som kan bli bra.




Av Annika - 13 december 2007 23:16


Jag har flertal kärlekar !!!!!!!!!!!


Om man bara visste , hur många som får plats i mitt hjärta.


Men de som finns i mitt hjärta !


Julia , Leo , Ludvig ..

Mamma , pappa , mina syskon , farmor , min släkt och alla mina vänner


Kärlek är större än hat...


Vart lägger hatet sig ?

Under skosulan eller i botten av livet ?


Ja.. vart hamnar hatet och kärleken hamnar i hjärtat ?


Ovido - Quiz & Flashcards