Alla inlägg den 22 februari 2008

Av Annika - 22 februari 2008 07:43



Ja igår drog jag med min make på bio .

Vi satt i VIPrummet;)

Kostar lite mer än vanligt , i loungen drack jag vin innan filmen och tog lite snacks , Ludde körde bil så han fick läsk.

Man är avskärmad från alla andra som ska in o se de sk vanliga filmerna.

Rummet är försett med fyra plattskärmar på väggarna som visar eldstad hela tiden , lite mer lyxigare stolar och inget folk under 18 år ;)

Man har goa fotöljer , som går att luta bakåt ;)

Eget litet bord och så dricka och popcorn förståss..


Nu till filmen :


Då jag inte ville berätta för  min make vilken film jag valt , pga att han annars ej skulle följt med så blev det som ett äventyr.

Fast han såg ju givetvis på tavlan vilken de visade i Vip .. en liten miss av mig ..

Nåja .. filmen var helt okej ,

Med Hillary Swan i huvudrollen.


Mycket kärlek och många minnen är det enda jag kommer säga om filmen , men den är en tjejfilm  det kan jag lungt påstå.


Men jag är så tacksam för att han tittade på den med mig , lite annerlunda att sitta i VIP .


Jag kunde bara småleeeeee , när vi kom därifrån .

Min man som gillar action , thrillers och sånt .. satt hela filmen och gav ifrån sig skratt emellanåt ;)


Har även varit på första utgallringen av tjänsten som operatör för SOS alarm.

Inom två veckor får vi som var där veta om vi går vidare till nästa ..

Av ca 150 ansökande så blev minskades antalet till 24 stycken.

Nästa etapp blir kanske 12 .

I slutänden blir det 4 kvar.

Som ska bli fullfjädrade SOS alarmoperatörer.


Hoppas ju givetvis på att det ska bli jag ;) som blir en av de lyckliga...


Men innan man ska drömma sig bort och bli en av dem så innebär det första etappen av att vänta på om man gick vidare till nästa eller ej .

Och kommer man vidare då ska man testa på ett simulatorstest , intervju och sen om man kommit vidare ...

Då är det dags för att plugga innan man går vidare till nästa etapp..


Efter ca 4-5 månader av jobb med att lära sig saker och ting .. då kan man om man jobbat flititgt .... komma in o börja ta emot samtal .. med handledare..


Detta är något jag verkligen önskar jag kunde få jobba med ..


Hej hopp ...

Nu ska jag iväg till doktorn..

Ovido - Quiz & Flashcards