Direktlänk till inlägg 30 juni 2008

Julia 99-07-07

Av Annika - 30 juni 2008 18:32


För snart 9 år sedan födde jag min dotter Julia på Mas KK .


Julia föddes en vacker sommardag i vecka 28+4 klockan 04:34.


Det var min förstfödda som ville bli väldigt tidig, hon ville inte vara ett sommarbarn utan verkligen visade vilken månad och dag hon ville tillhöra.


Julia låg och bökade runt ofta i magen på mig, man kunde se när hon vände sig, hela magen rörde sig som en våg, om det var huvudet eller kroppen man kunde se vet jag ärligt inte.


Julia som jag då inte visste var en tjej hade fått några namn som potentiellt namn.


Allt från Oliver som inte godtogs då det lätt kunde tolkas som en oliv.

Olivia var oxå ett tänkbart namn men sollades bort det med.

Alexander gick ju inte pga min väninna plockade det namnet ..

Nicholas var det tänkta namnet om det blev en pojk, men flickan Julia tittade allt ut ;)

Namnet Julia kom från en underbar tös!


Julia kom ut efter väldigt många timmars värkarbete för mig!


Allt jobb jag hade för att få ut min dotter, belönades med att se henne en glimt... innan de for ut med henne ur rummet för att ge henne den nödvändiga hjälpen.


Hon var en liten stor dam på 1350 gram och längden vid två veckors ålder 38 cm ungefär.

Jag har fotavtryck på min lilla tös, bilder och film..

En envis tös, en dam som verkligen visade vart skåpet skall stå!


Kommer fortsätta med berättelsen lite senare





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 20 november 2008 18:32

  Jag använder inte mig utav denna bloggen så värst mycket, tanken var att jag skulle lägga ned den helt men jag kan inte riktigt släppa den.   Mycket för att det är den bloggen som jag haft länge nu, som jag kunnat skriva av mig på osv.   Men jag ha...

Av Annika - 12 juli 2008 13:37

  Ja, som alla fd eller nuvarande Svedalabor vet så är det sommarrocken just nu...värsta livet för dem som bor i närheten... de behöver inte betala för att gå in och lyssna, de kan bara sitta i sin trädgård och lyssna haha..   Men visst, det är en a...

Av Annika - 12 juli 2008 10:59

  Så alla som vill ha den måste ta kontakt med mig här på denna bloggen. Skriv en kommentar med hänvisningsadress till er så kommer jag skicka länken med bloggen till den.   Mvh Annika ...

Av Annika - 10 juli 2008 20:34

  Pga vissa händelser kommer jag att välja att ta bort denna blogg och göra en anonym sådan som ej kommer ges ut mer än till de närmsta.   Inte för att jag inte trivts på denna bloggen , det har jag verkligen gjort. Men det finns viss tid när man int...

Av Annika - 9 juli 2008 17:58

  Ja just ni....   Ert försök att få mig o min man sura på varandra gick inte vägen.   SEN när skulle jag vilja ha ett konto på en datesida????   Och det ironiska av allt.. VID tiden kontot skapades .. SOV jag redan....    Vissa jobbar medans andra s...

Ovido - Quiz & Flashcards