Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Annika - 8 februari 2008 21:58



Ja , hur ska man uttrycka sig korrekt?

Utan att döma en annan person , utan att trampa på deras tår.

Utan att gå runt den heta gröten , hur ska man då annars kunna förmedla sin åsikt ?

Det finns vissa som man ej kan diskutera med , det finns de som man kan göra det med.

Det finns de som får en att explodera , det finns de som inte får igång en diskussion med mig ens.

Just nu sitter jag med värsta spänningshuvudvärk.

Kan det vara snö på väg eller ?

Jag är trygg i mitt äktenskap med min make, han gör mig hel och glad.

Han visar sin uppskattning och finns för mig i alla väder.

Han står bakom mina beslut , han finns som stöd för mig.

Han ger mig lyckan att vilja vara glad, han stödjer mig i mina mörka stunder.

Han ger mig den där pirrande känslan i magen , han gör mig så där tokkär.

Min älskade make gör mig lycklig , för den jag är.

<3<3<3<3<3<3<3Ludde<3<3<3<3<3<3<3<3

Julia och Leo är lika rädda som jag för döda ting , och även för levande vilda djur.

Pia kom och tog bort den döda musen på min altan då Ludde inte orkade just då .

Tack Pia säger jag och barnen.

Vi längtar alla efter sommaren , jag längtar efter våren ännu mer.

Våren då allt börjar blomma , då livets små under börjar komma.

Våren då man kan kasta av sig sin jacka lite oftare än förr , då man kan gå runt i en tjock tröja och kanske en halsduk om de blir litta kallt ..

Sitta när solen står på , på sin altan.

Sommaren som innehåller massa grillningar på altan , kött , kyckling , korv o allt annat.

Mums , det vattnas i munnen på barnen när vi sitter och pratar om det , även på mig.

Grilla lite grönsaker , och ha en god efterrätt..

Njuta av kvällarna , njuta av naturen.

Idag så är det en relativt lugn kväll , imorgon blir de glamour med högt ljud på högtalarna ..

Melodifestivalen 2008 startar och då ska vi sitta här och lyssna på den.

Jag tycker personligen det är ganska trist med uppdelat ..

Hade räckt med en ...

Det finns så många låtar som inte borde kommit med , det finns låtar som man verkligen kunnat klara sig utan och oftast vinner fel låt ändå.

Och jag ska inte säga för mycket , jag röstar aldrig ... så fler med mig kanske borde ha röstat , åtminstonde en gång på dem man vill ska vinna..

Jag har mina favoriter , men utan att hört deras bidrag så är det svårt att ge ett slutlåtande.

Ja då får vi avgöra om Göteborg har något att levera detta året , förra hade de inte det iallafall ..

Karlskrona har några mer intressanta artister .

Nej hej hopp nu blir det tv och sluttampen av Forrest Gump som gäller. 





Av Annika - 8 februari 2008 11:05

Ja , då är det tid för att gå på intervjuer.

Igen ;);)

Det ger en adrenalin i kroppen och det gör mig glad och pigg.

I den mån det går så vill jag behålla henne jag jobbar för nu med , pga att vi kommer bra överrens och trivs tillsammans.

Det jobbet jag sökt nu innebär jobb med barn.

Håll tummarna !

**************************************************
*****************************

Idag är det fredag vilket innebär att Ludde ska jobba , och jag o barnen ska ha en stund ikväll med att kolla lite på film tillsammans.

Imorgon är tvättdagen så man kan inte stanna uppe allt för länge , och Ludde ska få äran att ta bort musen som ligger på min altan ..död förståss .. och kan bara komma från någon fyrbent katt .. urk.

Hade tänkt tvätta fönstrena men ack , inte nej så länge det är sånt här väder ute.

Och dels för den dära musen ..

Julia och Leo väljer tillsammans ut en bok på kvällen och jag läser , de älskar det .. så länge de inte tar en för tjock bok , då blir jag så torr i halsen och fuskar lite granna i texten  ..

Men de bryr sig inte .. för allt handlar om att vi umgås tillsammans. Och det är det som är viktigt.

Mina älskade små liv , mamma älskar er så..

<3Julia <3 Leo <3 Ludvig<3

Oj , näst nästa vecka blir en vecka full av intervjuer , både som personlig assistent men även på ett ställe som är svårt att komma in på .säger inte namn nu pga hemligstämplat ifall de skulle ge otur..

Får se vad som sker mer under de gångna dagarna,

Nej nu blir det att förbereda middagen , för Ludde börjar tidigare idag.

Hej svejs Lingonpastej.

Ovido - Quiz & Flashcards