Direktlänk till inlägg 29 juni 2008

My family... my life!

Av Annika - 29 juni 2008 21:25



Min familj, mitt liv.


Ni är dem som mitt liv ger mening för.

Ni är dem som ger mig glädje.

Ni är dem som ger mig lugnet och kaoset i ett.

Ni är en del av mitt liv, ni är del av mig!


<3


Utan min familj, utan ert stöd och er kärlek,

skulle livet vara tomt och meningslöst.


<3


Tack mina änglar till familj...


Ni är verkligen min redbull utan vingar ;)



Här kommer några sanna valda ord till min make som får stå ut med gap och skrik från mig vid dåliga stunder:


Ludvig:


När vi kom i kontakt med varandra var mitt liv inte lätt.

Ett helvete till samvaro, ett jobbigt och kämpigt år.

Du lät mig lätta på mitt hjärta, du stöttade mig och du fanns för mig.

Du gav mig ett leende och fick mig att må bättre.


Du blev inte skrämd utav att jag hade två barn,

du blev inte skrämd utav min historik.

Du blev inte skrämd utav att jag var skåning.


Du valde att träffa mig, du valde att ta dig ner och möta mig.

Du körde över trettio mil för att se mig öga för öga.

Allt för att köra upp igen med mig i bilen.


Du fick mig att känna mig speciell.

Ingen hade nånsin kört så många mil bara för att inte låta mig åka tåg/buss.

Du ville utnyttja tiden till max.

Vi körde även till Hestra, för att hämta upp min väninna..

Allt för att få mig att må bra.


Du gav mig en underbar kväll på Hard rock cafe.

Du gav mig en stund med film vid nattedags.

Jag fick somna i dina armar, du gav mig en puss på pannan.


Du gav mig en heldag på Liseberg, som en gentleman du var, så fick jag inte betala något.

Du vann ett gosedjur åt mig, du var så glad.

TILLS du såg min famn full med djur som jag plockat;)


Ändå så lät du inte din min rubbas, du log så sött åt mig ändå.

Du lät mig åka kärlekstunnlen med min väninna, medans du satt i bakomvarande vagn, och bara tittade på mig och åter igen log.


Du tog hand om mig när ölen satte sig fast i mig och min " avenynfulledialekt" kom..

Du matade mig, du borstade tänderna på mig och du natta mig.

Och dagen efter ...


Körde du mig hem .. och hämtade upp mina barn samtidigt..

Allt för att DU och jag skulle vara så speciella som möjligt..

Vilket vi oxå var.


Du kom hem till mig två dar senare igen..

Många mil du körde..

Allt för att få umgås med mig ..


Vi åkte till Danmark med barnen,

du köpte dem vars en nalle som de fick bygga själv.

Du gav dem en underbar dag på Guinniess rekord museumet .

Ni skrämde skiten ur mig vid ormarna...


Du tog dig tiden att välja ring,

Du glömde inköpsställe och kvittot hemma..

Vi körde som galningar runt i stan..


Och mitt på guldfynd friade du till mig..

Bland glitter och glamour..

Efter 21 dars förhållande...


Vi sa upp mitt kontrakt, vi packade massa saker..

Vi fixade med telefon o allt..

Och flytten bar av till Götet.


I januari hade vi vårt första missfall , en sorg vi fått bära.

I mars vi oss gifte,

i hemlighetens ära.

I maj fick vi vårt andra missfall, och tårarna fick brista eller bära.


Du stöttade mig när mina familjemedlemmar gick bort,

du stöttade mig i våran egna sorg.


Du gav mig en underbar resa med kryssning..

Allt för att visa din kärlek för mig.


Vi fick vårt tredje missfall feb 2007..

Och ändå.. så fast våra motgångar så kämpar vi på.


Snart har vi haft tre år tillsammans,

och nu får det vara dags för oss att få..


Det önskebarn vi önskar..

Det vi borde få..


Våran önskan..

Guds lag..

Kanske.. bara kanske ...

En väldigt vacker dag!



Tack min älskade make...

För att du tillsammans med mig har kämpat så för att hålla vårt förhållande vid liv.. efter alla motgångar vi haft.


Du har fått mig att vilja le en extra gång nu.

Du vet...

Jag älskar dig ..

Mer och mer för varje dag som går.


Min egna lilla gubbe..

min älskade godisbit..

Min lilla komakille..

Min heliga favorit ;)



/ Din fru





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 20 november 2008 18:32

  Jag använder inte mig utav denna bloggen så värst mycket, tanken var att jag skulle lägga ned den helt men jag kan inte riktigt släppa den.   Mycket för att det är den bloggen som jag haft länge nu, som jag kunnat skriva av mig på osv.   Men jag ha...

Av Annika - 12 juli 2008 13:37

  Ja, som alla fd eller nuvarande Svedalabor vet så är det sommarrocken just nu...värsta livet för dem som bor i närheten... de behöver inte betala för att gå in och lyssna, de kan bara sitta i sin trädgård och lyssna haha..   Men visst, det är en a...

Av Annika - 12 juli 2008 10:59

  Så alla som vill ha den måste ta kontakt med mig här på denna bloggen. Skriv en kommentar med hänvisningsadress till er så kommer jag skicka länken med bloggen till den.   Mvh Annika ...

Av Annika - 10 juli 2008 20:34

  Pga vissa händelser kommer jag att välja att ta bort denna blogg och göra en anonym sådan som ej kommer ges ut mer än till de närmsta.   Inte för att jag inte trivts på denna bloggen , det har jag verkligen gjort. Men det finns viss tid när man int...

Av Annika - 9 juli 2008 17:58

  Ja just ni....   Ert försök att få mig o min man sura på varandra gick inte vägen.   SEN när skulle jag vilja ha ett konto på en datesida????   Och det ironiska av allt.. VID tiden kontot skapades .. SOV jag redan....    Vissa jobbar medans andra s...

Ovido - Quiz & Flashcards