Alla inlägg under oktober 2006

Av Annika - 30 oktober 2006 19:23

Hur kan man ens tänka tanken att göra en abort när man har kommit så långt ??Läste om kvinnor som åker till Spanien och gör abort i 7 månaden.Små liv som kunde fått leva , små liv som var fulla av livsglädje och energi.Jag blir så ledsen varför de får barn när de inte vill ha ..Det finns så många däribland jag som önskar barn.I mitt fall syskon till Julia och Leo , Ludvigs första ..*Kyla*En kall känsla av obehag kom.Att läsa att hon inte vill ha ..Att läsa att hon väljer att ta bort..Någon som kunde blivit en underbar person.Ett litet hjärta slocknade , en själ försvann.En person dödade barnet, bara för att hon inte hade tid o råd..Men ändå ... så kunde hon betala 35,000 kr för att ta bort något många önskar..Jag blir så arg, arg på alla dem som är så kalla , så fyllda av kyla..En skräck för alla oss som saknar ..Om ni bara visst vad ni går miste om..Ett litet barn som du kan hålla i din famn, Ett barn du kan ligga och mysa med,Ett barn som ger dig skratt och glädje..En liten en med mycket kärlek...En som du dödade , bara för din egna skull..Jag slåss med tanken , varför hon och inte jag ..Jag kunde ge barnet den kärlek och ömhet den behövde.Ilskan som hon givit , en konstig känsla av hat.Men jag vill inte hata .. bara älska ...Men hur ska man kunna älska en person som väljer att döda sitt barn i 7 månaden ???Det är något jag aldrig kan förstå...

Av Annika - 17 oktober 2006 17:40

En bättre värld !Där man aldrig behöver se tårar eller sorg. Där man kan le dagen lång , känna kärlekens makt.Varför finns det tårar?varför finns det sorg ?Varför finns det längtan efter mer ?Varför finns det orättvisor?En kärlek man delar med någon , en kärlek som är du och jag!En dag kommer jag åter igen se, kärleken ... En dag i taget får man ta.

Av Annika - 10 oktober 2006 13:44

Vänner är något man behöver hela sitt liv.Utan vänner så står man still ... En vän är någon som finns där för en även om hundra år..En vän .. är kärlek.Då jag flyttade långt ifrån mina underbara vänner så ger jag dem nu en liten del av mina inre tankar .. Vänner En vän som finns ... En vän som ger...En vän som får....En vän som är ...Det finns många ord att beskriva en vän, men mina vänner kan bara beskrivas såhär.Kärlek och närhet , skratt och tårar ..Sällskap och gemenskap..Ett underbart liv.En känsla av en gnutta sammanhörighet,en känsla av jag och du.En extra lycka är att ha er nära ...Saknaden är väldigt stor .. Önskar ni kunde flytta hit där jag bor.Mitt hem är ert hem.. Jag ger er husrum och gemenskap.Alla skratt och tårar vi delat , Alla tysta stunder och livliga ...gör att livet får mer mening.Det är stunder som stannar kvar inom mig .. som ett skåp med minnen som jag tar fram vid saknad av er.Girls just wanna have fun.. Det är vi.. Alla mina vänner älskar er . Ni finns inom mig för alltid..

Av Annika - 7 oktober 2006 23:55

Min väninna Marta blev påkörd av en lastbil mitt i Malmö den 29 aug 2005 .Hon efterlämnade två barn och en sambo ..Dottern Julia var bara 2 år när hon förlorade sin mamma .Daniel var 7 .Kocki som ensam tar hand om barnen , saknar sin älskade Marta... Undrar vad du gör just nu ...*Saknad* Tårarna som faller är som ett regn över oss alla.. Att du är borta är som att en solstråle försvann... En del av oss har försvunnit ... All den kärlek du hade för oss alla.. dina barn din älskade och för famílj o vänner.. Den finns nu i var o en av oss som fick äran att lära känna dig.. Att arbeta med dig var ett privilegium... Du fick oss alla att le en extra gång ... En person som bara kunde bli älskad.. Sista gången jag såg dig var i lördags... Då var ja så glad att se dig.. Du strålade lycka o var så goooo.. Den kramen är den sista som ja någonsin får från dig... Det är med smärta när jag tänker på din familj ... Det de går igenom är tio ggr större äv vad någon annan känner... Din begravning kommer vara fylld av människor som älskade dig.. Personer som du rörde med ditt sätt o din kärlek, Jag önskar att jag kunde vrida klockan tillbaks, skrika till dig .. Marta stanna .. kom tillbaks... Minnena vi bär på är det som gör att vi kommer minnas dig o få dig att leva vidare i oss alla... För varje person du mött så har du gett en del av dig.. En liten stråle av lycka .. en stråle av det bästa... Sista dagen i ditt liv.. skulle vara din första skoldag... Må gud finna en frid av att fått hem en av sina änglar .. En ängel som nu ska vaka över oss alla.. Vi får alla ta varandra i handen o hjälpa ...för att kunna gå vidare utan dig.. För att kunna finnas som stöd för era barn o för Kocki... Jag vill bara säga till dig ..Wake up.. Kom tillbaks... Vad ska vi ta oss till???? Hur ska vi kunna ta oss förbi denna sorg... Hur Marta ....Hur ...??????? Älskar dig för alltid... Vår älskade Marta...

Av Annika - 7 oktober 2006 23:42

Vi möttes en vacker höstdag ..som kändes som en vanlig sommardag..19 aug möttes vi öga för öga tand för tand.Vi visste då att det skulle bli du och jag..Ludvig ..En saknad för varje dag som vi var isär , En känsla av trygghet när du var här.När vi var med varandra så fanns det glädje skratt och tårar ..Du lyfte mig så som ingen annan gjort .. Du gjorde mig så glad.När du friade gjorde du mitt hjärta helt igen.. När du satte ringen på mitt finger var det en underbar dag.Dagen då vi gifte oss .. du sa ja absolut , ingen tvekan , jopps..Jag kunde bara säga ... Ja .. Du sa allt man kunde tänkas säga den dagen.Det var ju bara du och jag..Nu är vi en liten familj ... Du Julia och Leo och jag ..Vi har skaffat oss fler i familjen ..Bella vår hund , katterna Sally och Elvis..När våra tidigare katter försvann ....kände jag sorgen i ditt hjärta..Jag hoppas en dag kunna ge dig en dotter eller son.. Som förenar oss alla i ett .. Till den familj som vi är.Saknaden av mina två missfall har stärkt oss som familj..Jag älskar dig min kära .. Du är allt för mig och min familj ..

Av Annika - 7 oktober 2006 23:30

Min son föddes den 3 december 2001 på allmänna sjukhuset i Malmö på KK.Vägde 3700 gram och var 51 cm lång.Storasyster Julia såg sin lillebror dagen efter och var så stolt över honom.. så de var han som sparkade mig i ansiktet när han låg i magen ( julias kommentar när han sparkade i magen när hon skulle lyssna på honom )En liten söt påg föddes.Snabba ryck , 3,33 h tog allt från början till slutLeo ..Dagen du kom var det snö på marken , Skulle handla en plastgran då det närmade sig jul.Du kom som en storm ...Liten som du var med det svartaste håret och mycket därtill..Ett litet busfrö hade kommit till världen.Du älskade mat från första stund, låg gärna många stunder vid bröstet.Idag har du hunnit bli nästan fem år..Och nu ser man dig växa och skratta och le..Du älskar att berätta , att leka och att hitta på bus..När man frågar dig något .. så svarar du .. det var inte jag ... o sen ett leende som kommer smygandes.Idag berättade du att du åkt buss till en kompis .. Mamma jag betalar inte på bussen eller hur ? Nee men har du åkt buss frågade jag.. Aaaa med Julia och vår kompis Adam..Men Leo ni får ju inte åka sa jag ...Jooo visst får jag det.. jag kostar ju inget .En liten parvel som är som en stormvind..En liten älskad påg som älskar livet..Du är så älskad av oss alla..Våran lillebror .. Min älskade son..Mamma älskar dig så

Av Annika - 7 oktober 2006 23:13

Föddes i vecka 28+4 och vägde 1350 gram den 7 juli 1999 kl 04,34 på Malmö allmänna sjukhus , KK .. Min älskade lilla dotter !När du kom till världen var du så liten..En liten tös med vilja av guld.Du var en kämpe som kämpade dig uppåt ..Du visade oss alla att du skulle få leva.En liten tös på sina 37 cm lång och sina 1350 gram..Har nu vuxit upp till en stor tös på 7 år.Går i skolan och lär sig ABC och 1+2+3 .Du skrattar och ler , du leker på gården varje dag.Men för mig , så kommer du alltid vara den där lilla tjej .. som jag födde och kramades med .Du är en stor skolflicka .. En kicka , en som vet vad hon vill..En styrka från Gud var det första du fick.Nu ger jag dig något nytt .. Ett starkt ord .. Mamma älskar dig ..

Av Annika - 7 oktober 2006 18:07

Kära Farfar !Ditt minne lever vidareFrid över ditt minne för alltid i vårt sinneI stor saknad och med tårar på vår kindMed värme och kärlek skänker vi digVårt eviga minne och ett hjärta av guldSäger vi med längtan efter vår kära farfar

Ovido - Quiz & Flashcards