Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Annika - 23 februari 2008 22:29

 

Frida Muranius fd Appelgren är en underbar toppentjej !

En gammal Bara-bo som var och är känd i Svedala kommun och kranskommun som en sångfågel med leende på läpparna varje gång.

Jag tror inte att jag minns henne sur en enda gång från barndomen , ne de kan jag inte.

Även när hon jobbade på mcdonalds så log hon , skrattandes och sjungandes.

Och när jag bodde på Augustenborg så bodde hon där med , fast det tog ett himla tag innan vi insåg att vi bodde på samma område *ler*

Det var Frida som föreslog att min dotter skulle heta Julia, när hon fick reda på att jag var gravid satt vi på bussen till Svedala , och hennes ord var : Om det blir en flicka så måste hon heta Julia , det är så fint.

Och så blev det oxå , Julia föddes 1999 och 2001 kom lillebror Leo.

Jag minns när Frida ringde mig om kvällarna som tonåring , sjöng på låtar hon höll på med , man kunde somna till hennes röst , en sån härlig röst som får en lugn.

Jag tror att Lea får många små vaggvisor av mamma sin , och Lea är så söt , precis som mor sin !

Jag , Julia och Leo samt min svägerska hade volymen på högsta när Frida sjöng..

*Stackars* grannar ... NOT ...

De får stå ut med att jag har hög volym när det gäller melodifestivalen , de får ha tålamod ... För det är just det jag får ha när de spelar och håller på ...

Men Frida , du rockar loss och med din skånska charm.. så vinner du fler röster än du nånsin trott dig kunna...

BWO .. första att gå till final , en låt som jag redan nynnar på och kan..

Så håll tummarna .. för här kommer Frida ... till Globen..


För att erövra Sveriges hjärtan och sätta Serbien i brand !

**** Lycka till ****

Ovido - Quiz & Flashcards