Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

Barnprogram uppmanar döda danskar

Av Annika - 27 februari 2008 21:22


Från kanal5s texttv ( Aftonbladet )

samt från internet länk : http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1928485.ab 


När jag läste på kanal 5 s texttvsida ( aftonbladet ) så läste jag om ett barnprogram i Hamas.


Så här stod det :


I barnprogrammet " Morgondagens pionjärer" lär sig muslimska barn att hata väst .

Kaninen Assud i Hamas barnprogram uppmanar tittarna att döda dansken Kurt Westergaard som stod bakom Muhammed-karaktyrerna.


- Om de gör det igen så dödar vi dem


Avsnittet av barnprogrammet "Morgondagens pionjärer" sändes i den paletinska tv-kanalen Al-Aqsa i förra veckan.



Min reaktion :


Varför lär man ut hat till världens barn ?

Varför lära dem hata andra folkslag ?

Inte är det konstigt att det blir krig om man lär sig hata en människa ..

Vad tänker folk med egentligen ?


Tänk om Teletubbies skulle uppmana sina tittare att döda alla muslimer ?

Hur tror ni reaktionen skulle bli då i väst ?

Och vilken uppfattning får barnen som tittat på detta program där de uppmanar att döda folk från Väst?

Skulle de döda ALLA då eller skulle de undvara muslimerna ?


Det är upprörande oavsett vilket land det än må gälla.

Barn ska inte lära sig hata , de ska lära sig älska..

Barn ska inte behöva lära sig att döda , de ska lära sig att läka.


Jag förstår inte tankegången de hade när de gjorde programmet !

Världen vore bättre om inte hatet fanns..

Världen vore bättre utan intolerans.


Jag skiter i vad folk tycker och tänker , men att uppmana barn att döda ,....då har man väl ändå gått för långt !

Det ger signaler att det är okej att hata , okej att döda och okej att se ner på en annan människa pga dess religion.


Det är skrämmande hur man kan tillåta folk ha en sån sned uppfattning som vissa har.

I många tycken så anser de att danskarna förtjänar det , men varför ska alla straffas för en mans arbete ?

Jag står inte bakom Muhammed-karikatyrerna , jag har inte accpeterat heller synen många muslimer har mot icke muslimer.

" De otrogna skall dö , Det vill säga icke muslimer "


Man blir rädd när man ser baksidan av folks tycke ,

Man blir rädd av att höra hur deras vridna tankegång fungerar.


Bara för att jag är kristen så hatar jag inte andra religioner.

Bara för att jag anser att alla bör få leva fritt och kvinnan ska ha rätt att bestämma över sitt egna liv , så hatar jag inte dem som inte lärt sig annat.


De som väljer att leva efter islams tro , de är inte mindre värda i mina ögon , men i många är jag som kristen det.


Att muslimer skulle ta över jorden och att alla som blir muslimer skonas tror jag inte , det är bara ett sätt att få bete sig som Hitler.

Hans trånga synesätt är lika illa som de som anser att de otrogna skall dö och att de inte är värda att leva.


Oavsett vart man kommer ifrån och vilken tro man är uppvuxen med så kan man ändra detta tankesätt.


Genom att börja acceptera varandras olikheter och se varandras likheter så har man börjat acceptera varandras tro.


Jag tycker inte det är rätt att barn ska bli offer för de vuxnas tycke..

Jag tycker inte de vuxna skall få utnyttja barns oskyldiga tankar bara för att få sin vilja igenom.


Fy , jag skäms för dessa tankar ..

Jag skäms för att de anser att folk från andra religioner är mindre värda.

Jag skäms för att folk använder sin religion för att få utöva hat.


Vad skäms du för ?



 
 
Ingen bild

Melker

2 mars 2008 21:48

Hejsan Annika, trevlig blogg du har.

Hursomhelst så är det fruktansvärt otäckt det här, nu vet man ungefär hur det känns att bli oskyldigt hatad.
Det är så sorgligt och vedervärdigt, danskarna som är så snälla.

Fint skrivet iallafall, tänk om alla vore som du :-)

Världen håller på att förfalla på grund av sån här idioti.

Ha det bra

Mvh

 
Ingen bild

Annika

2 mars 2008 22:26

Tack Melker !

Alltid trevligt med lite positiv reaktion och lite peppning för fortsatt bra blogg ;)
Kram på dig o hoppas din söndagskväll blir bättre än bäst ;)

 
Ingen bild

Sune

14 maj 2008 21:56

Melker,
har du någonsin hört den retorik som pågått i Danmark de senaste 15-20 åren? Jag är uppväxt i Helsingborg och jag minns från min barndom propaganda affischer uppsatta på färjorna och andra publika platser om beende muslimer och hur löjliga dom såg ut bakifrån och hur högljudda deras minareter var.

Jag anser att Danskarna får skörda som dom sått. Galningar och svin kommer det alltid att finnas, men det är när folket väljer att lyssna på den enskilde idioten som ondskan kan sprida sig (Hitler). Detta gäller Kaninen Assud minst lika mycket som Mogens Glistrup.

Följande är ett direkt citat, döm själv (personligen tycker jag att omvärlden borde göra en parkeringsplats av hela @!# Danmark!):

"Nyligen beslöt det danska fremskridtspartiet att återge partiets kontroversiella grundare Mogens Glistrup hans medlemskap. Och sin vana trogen hamnade han i hetluften med en gång.

Partiets landsmöte i Odense röstade med stor majoritet för
att den i dag 73-årige Glistrup skulle få tillbaka den
partiplats han berövades 1991.

Direkt efter omröstningen gick Glistrup upp i talarstolen
och höll ett kort anförande som inte helt otippat kretsade
kring hans hjärtefrågor: Större personlig frihet för varje
enskild dansk; ett Danmark fritt från "muhammedaner" (de
skall spärras in i ett läger - och deras kvinnor kan
säljas till Paraguay); ett Danmark fritt från inkomst-
skatt; ett Danmark fritt från paragrafrytteri.
Och övertyga svenskarna om att vännen och hjälten
Milosevic skall ha Nobels fredspris.

Kort efteråt lämnade fyra ledamöter av folketinget det
danska missnöjespartiet i protest mot att Glistrup har
kommit tillbaka i politiken.

De kommer att sitta kvar i folketinget och fullgöra
sina uppdrag under namnet "Gruppen Frihet 2000". Men
de skär med hårda ord av alla band till fremskridts-
partiet.

För ytterligare information:
Fremskridtspartiet, Christiansborg, 1240 København K
Telefon: 3337 4699 Fax: 3315 1399 E-post: frp@frp.dk
Webbadress: http://www.fremskridtspartiet.dk/"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 20 november 2008 18:32

  Jag använder inte mig utav denna bloggen så värst mycket, tanken var att jag skulle lägga ned den helt men jag kan inte riktigt släppa den.   Mycket för att det är den bloggen som jag haft länge nu, som jag kunnat skriva av mig på osv.   Men jag ha...

Av Annika - 12 juli 2008 13:37

  Ja, som alla fd eller nuvarande Svedalabor vet så är det sommarrocken just nu...värsta livet för dem som bor i närheten... de behöver inte betala för att gå in och lyssna, de kan bara sitta i sin trädgård och lyssna haha..   Men visst, det är en a...

Av Annika - 12 juli 2008 10:59

  Så alla som vill ha den måste ta kontakt med mig här på denna bloggen. Skriv en kommentar med hänvisningsadress till er så kommer jag skicka länken med bloggen till den.   Mvh Annika ...

Av Annika - 10 juli 2008 20:34

  Pga vissa händelser kommer jag att välja att ta bort denna blogg och göra en anonym sådan som ej kommer ges ut mer än till de närmsta.   Inte för att jag inte trivts på denna bloggen , det har jag verkligen gjort. Men det finns viss tid när man int...

Av Annika - 9 juli 2008 17:58

  Ja just ni....   Ert försök att få mig o min man sura på varandra gick inte vägen.   SEN när skulle jag vilja ha ett konto på en datesida????   Och det ironiska av allt.. VID tiden kontot skapades .. SOV jag redan....    Vissa jobbar medans andra s...

Ovido - Quiz & Flashcards