Alla inlägg den 30 mars 2008

Av Annika - 30 mars 2008 22:48


Varför förväntar sig folk att de alltid ska få respekt men aldrig ge det själva ?



Jag ska vara totalt ärlig nu .

Det finns folk  i min omgivning som förväntar sig att man ger dem respekt när de inte tänker för fem öre att ge en respekt själv.


Som Anessa sa :

ja att vissa inte tänker sig för helt enkelt eller har en uppfostran hur man ska bemöta andra och därför är det inte lätt att kunna bemöta dom med respekt när man ej får någon tbx



Jag ger dem som ger mig respekt lika respekt tillbaks.

De som inte kan respektera mig , de får ingen av mig heller.


Och här slutar all snällhet från min sida.

Jag får ändå bara en massa skit från er ändå.


Nästa gång vi åker ner så är det enbart Anessa och Assen som kommer att få träffa barnen , det var så det var tänkt denna gången med.

Jag bestämmer vem jag vill träffa ....


Varför ska jag träffa folk som inte visar mig respekt , utan anser att de ska få trycka ner en i skorna , hur som , när som.?

Som man bäddar får man ligga .. och ni har bäddat för att inte få träffa barnen fler ggr.


Barnen ska inte lära sig att inte ge respekt för folk , speciellt inte visa respektlöshet för sin mor .


Lär er respekt , så blir det andra bullar..


Men tack för mig .. NI har bäddat för er egna sörja..


-Surt sa räven om Rönnbären!



Av Annika - 30 mars 2008 18:41



Ja man kan kalla det de iallfall .


För när vi lämnade vårat hem så var här fullt med snö , så mycket att jag hade hela foten i snödrivan och på bilarna så fanns det ungefär tio femton cm med snö!

Ju längre söderut vi kom desstu mindre med snö fann vi , vilket iofs var grymt underbart.

När vi kom till Varberg till "The chef" och tog våran pause så måste jag klaga på deras sätt att vara mot folk och maten.


Oj oj , deras sätt att vara mot sina kunder var minst sagt skamligt.

Aldrig har de varit så otrevliga mot nån tidigare när vi varit där .

Nu så var det sura miner och otrevligt sätt mot folket.

Maten tog nästan en timma på att komma ut till oss , och när man väl får den så är den inte ens bra lagad.

Köttet var rött i mitten , barnens pommes var fullt med salt och krydda .

Min dagens var skit , rent ut sagt.

Kalopsen var översaltad , potatisen smakade vatten och inget bröd fanns det heller.


Fattar inte varför de inte satsar på att enbart ha tre sorters maträtter , en kötträtt , en fiskrätt och en vegetarisk rätt.

Och då att ALLA får dryck och sallad och bröd till maten.

 Och att detta går att få i barnmeny givetvis.


De har alldeles för många maträtter att välja mellan , de har för lite med hälsomat.


I barnens meny med korv /hamburgare med pommes ingick dryck i form av läsk , inte mjölk som jag tog till dem.

Varför månar de inte om barnens hälsa ?


Det klagas på måtten på oss svenskar , men inte tänker de på det när de servar barn med sånt skit .


Iallafall , nu är man hemma igen efter att ha spenderat tid med min kära mor och far och broder och resten !

Var hos syrran o firade min svåger på sin födelsedag , var även hemma hos Anessa och Assen och Lajla ..

Valparna var ju grymt underbara och söta ....


Hoppas Assen fått ihop Lajlas säng nu då ... kan bara säga IKEA ..

Nej nu ska jag fixa o dona lite här hemma...


Men en sista sak !

Anessa .. nästa gång ses du och jag på annan plan... just u and me baby ... ;);)

Seeee yaaaa all later ..





Ovido - Quiz & Flashcards