Alla inlägg den 18 mars 2008

Av Annika - 18 mars 2008 23:26



Den 12 april är det match mellan IFK Göteborg och IFK Norrköping.Då kommer vi stå där , o gallskrika och heja med änglarna!!!


Min egna lilla dikt ! TYP


Änglarna har vingar , det har inte ni !!!

Vita och snygga , inte rutiga och fula .

Vi kan sväva ovanför mark , ni är för tunga och kan inte flyga.

Ni är inte ens dugliga

IFK Göteborg har många kära namn...

Blåvitt är ett , för er som är inkompetenta.

Änglarna finns här och svävar , vinner matchboll efter matchboll ..

Och pokalen är åter vår igen.2008 blir blåvitt året igen !!!!!!

Passa er , nu är änglarna igång igen !


Av Annika - 18 mars 2008 10:39



Det finns så många namn i våran värld !


Vissa mer normala än andra , vissa totalt freakade men ändå , ett tilltalsnamn som blivit godkänt.

Många använder sig utav namn som som städer , stater mm .

De som går ännu längre , använder sig av tex farkost måne mm .


Men att välja namn till sitt barn är inte alltid lätt.

Ett namn som ska betyda något för en , inte bara på papper men även i verkliga livet.


Julia fick ju sitt efter att Frida tjatade i 20 min på bussen om att de skulle passa henne.

Leo , ja han hade kunnat heta Leopoldo men det sa jag nej till.

Leo , som även är förkortning av min farfar , morfar och min pappa.

Lars (pappa) -L-Erik(morfar)-E-Olof-O(farfar)


Andra namnen var lättare , mycket lättare .


Julia heter Julia Andreá , och just Andreá är från barnmorskan som hjälpte henne ut i världen.

Hade Julia varit en pojk så skulle hon hetat Nicholas , Alexander eller Oliver , och jag funderade även på Selena som flicknamn.

Leo kunde ju inte ha Agneta som hans barnmorska hette som andranamn så jag valde att han skulle heta Christophér efter min svåger.

Nathaniel ville jag först att Leo skulle heta , men det passade inte folk i smaken.

Och hade Leo varit en flicka hade han hetat Evelina.

Det namnet var spikat för honom om han var tjej.


Just nu så är det fullt kiv här hemma vid middagarna.

Ludde och barnen har hittat på en ny lek , de ska hitta på ett flicknamn till Leo , just nu är det Greta !

Och ett pojknamn till Julia , vilket är just nu Hans!

Ludvig fick äran att heta Lina .


Jag har inte hamnat i leken än , men det förvånar mig inte ifall jag får något namn som Gustav eller sånt.


Jag har mina namn redo , den dagen jag behöver ta fram dem .

Men jag är anpassningsbar , för den dagen vi får våran efterlängtade baby , den dagen kanske hon eller han inte passar till just de namnen !


Nåja .. Nej nu får jag ta o lägga manken till..

Dags för mig att ta ett varmt hett gott bad.

Dags för mig att känna mig lite kvinnlig ;)


Surt sa räven om Rönnbären !



Ovido - Quiz & Flashcards