Alla inlägg den 25 mars 2008

Av Annika - 25 mars 2008 19:25



Varje tår jag gråter , samlas i en skål för att minnas.

Jag minns när jag lät en tår falla för dig .


Första tåren jag lät komma , var när min önskan kom.

Du kysste mig , du höll om mig ..

Du gjorde något som ingen annan någonsin gjort för mig.


Du gjorde mig trygg, du fick mig att känna mig lycklig.

Oavsett vart ödet förde mig så har du funnits där för mig.


När du höll mig första gången i dina armar kände jag mig trygg.


Innan jag träffade dig , så var jag fången.

Jag var ingen alls , jag existerade bara kroppslingen.

Min själ var sönderbruten och jag var vilsen.


Du hörde mig , du såg mig , du träffade mig , du läkte mina sår.

Du gjorde mig stark..


Jag hatade alla , du fick mig att börja älska igen.


Jag sitter här idag och är tacksam .

Tacksam för mitt liv , tacksam för dig.


Du är min hjälte , du är min sanna vän.

Du är min prins Charmig , du är mitt allt.

Du är luften jag andas , du är blomman jag fick idag.

Du är sängen jag sover i , du är leendet jag gav mina barn idag.


Du är snön som jag går på , du är fåglen på min altan , du är allt jag ser.

Inom mig finns en stor del av dig , inom mig finns en stor kärlek som är bara för dig.


Genom att du såg mig så började jag andas igen.

Genom att du såg vad jag kände ..

så började jag le igen.


Genom att vara ett par extra öron , så kunde jag lyssna igen.

Genom att bara le åt mig , och ge mig lyckan...

SÅ gav du mig tron på livet igen.


Min styrka i mitt liv är du ..

Du och du.


Jag springer inte från livet nu ,

jag springer till livet istället.


Jag gömmer mig inte bakom sanningen ,

jag står framför den nu.


Genom att ge mig den styrkan du givit mig ..

Så kan jag vara den ännu bättre mamman jag alltid kämpat för.

Vara mamman som mina barn alltid vill ha hos sig..

Mamman som födde dem som närde dem med lyckan och kärleken.


Jag håller min hand utsträckt för er .

Jag påminner er om livets nycker .

Jag påminner er alla ..

Om kärleken..


Om mig.


Dikt 2


( Rösten av mig )


Är sanningen jag har inom mig.

Du kan inte skrämma mig ,

Du kan inte få bort mig.


Jag finns här för alltid.

Du har gjort ditt för sista gången.


Genom styrkan från min kärlek till mitt liv och min familj så är jag starkare än vad du nånsin sett tidigare .


Jag är den starka Annika ..

Och jag är fri.


Jag är inte rädd längre för sanningen ..

Min inre röst säger åt mig :

Var inte rädd.


Lita på dig själv..

Lita på ditt liv med din familj.


Min inre röst säger en annan sanningen än den du sa till mig.

Jag vet vad som är sanning , men det vet inte du.

Min inre glöd kämpar för sanningen.

Den lyssnar på mig.



XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Jag älskar min familj , jag älskar mitt liv.

Ludvig Lindberg - Love u

Julia och Leo - Mina små duntroll

Min familj : Love u 2 and miss u 2

Mina vänner  : Jag finns här för er !


Ovido - Quiz & Flashcards