Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Annika - 17 mars 2008 09:05

Snart påsk MEN ändå snö !

Igår var det så fint väder , man tog sin dagliga promenad på ca 6 km .... eller mer kan det vara.

Då gick man med fleecetröjan och en tjockar tröja ovanför.

Idag blir det tjock jacka med vantar och mössa när man ska ut och promenera.

Husvärden ringde tidigare idag , suck.. bara för att det är vårt innefönster som spruckit helt så får vi själv betala det , Hade det varit ytterfönster så hade de betalat och fixat det.

Men snickaren ska iallafall komma och kolla på våran altandörr , den har en liten glipa som gör att vardagsrummet känns mycket kallare än vad det ska göra.

Hela lghten är kall , speciellt när det är sånt väder som nu.

Julia och Leo blev ordentligt påklädda och såg ut som små michelinigubbar eller hur man nu stavar det ;)

Sitter och lyssnar på härliga "Morrongänget" ...

Mysigt att höra deras tankar och snurriga ord som flyter ut.

De är otroligt duktiga på att komma på goa göteord ;)

Sitter och väntar på besked från Anessa om hur det gått med valpningen , har ju en valp som jag bestämt mig ska kalla för Atlanta ;)

För Julia och Leo och Lajla skulle få döpa vars en valp ( o blir det en över så kallar jag den för Atlanta förutsatt att den är en tik.)

Våran kille Elvis var i slagsmål igår med den svarta katten som jag inte kan få kläm på om den är en ute/innekatt eller om den är en helt utekatt !

Det tog ungefär en timma innan jag kunde sära på dem och ta Elvis.

Han hade så mycket aggression i kroppen att när jag tog i honom så snäste han irriterat på mig , men när han kom in i lghten blev han lugn.

Sen låg han och sov .. på sin kattställning och njöt.

Kl 7 imorse så började han jama , Han ville ut och kissa .. Han gör hellre sina behov ute än inne , och skiter i om det är regn eller snö .. han går gärna ut som sagt.

Min goa gubbe till make sitter och kollar på tv , vet dock inte vilken film det är , Ben Affleck är iallafall med i den ;)

Själv är jag sittandes här och lyssnar på mitt favoprogram som jag nämde tidigare , och kollar på jobbfronten samt så skriver jag här.

"Det bubblar i huvudet på mig "

Ha det gött och en sak till..

Surt sa räven om Rönnbären !

Ovido - Quiz & Flashcards