Direktlänk till inlägg 1 april 2008

Kan du din skånska ?

Av Annika - 1 april 2008 13:17

Skånska

Svenska

Engelska

Ballar

Skinkor (på rumpan)

 Buttocks

Bloa

Blöda

 Bleed

Booret

Bordet

 The table

Bonnke

Spann, hög 

 Pile

Boppe

Bröst

 Breast (singular)

Böjsor

Byxor

 Trousers

Börs

Portmonnä

 Purse

Drul

Lymmel

 Scoundrel

Fadefång

Portion

 Helping

Fesjunken

Rumstempererad

 Room tempered

Fibbar

Tangatrosor

 Tanga briefs

Fiddamauda

Smörgås

 Sandwhich

Flabb

Mun

 Mouth

Fubbick

Hjärnsläpp

 Fool, idiot

Gaalen, Toosi

Arg

 Mad, crazy

Glyttit

Larvigt

 Ridiculous

Hialös

Rastlös, ängslig

 Uneasy

Hied

Otålig, stirrig

 Impatient

Himmaluad

Hemmagjord

 Home made

Fälleben

Krokben

 Crowbar

Himmave

Där hemma

 At home

Hindan

Häromdagen

 The other day

Hoed

Huvud

 Head

Hoedyna

Huvudkudde

 Pillow

Hont

Hur

 How

Hossa

Strumpa

 Sock

Hossespeddor

Strumpstickor

 Knitting needles

Hutta

Kasta, slänga

 Throw

Hynsaglytt

Kyckling

 Chicken

Hällörad

Religiös

 Religious

Isslöv

Eslöv

 Boring place 

Kass

Plastkasse

 Plastic carrier 

Knudor

Potatis

 Potatoes

Kånkelbär

Testiklar

 Testicles

Källing

Kattunge

 Kitten

Kär

Mysig, Trevlig, Fin

 Cosy, Nice

Lase

Disktrasa

 Dishcloth

Lunn

Lund

 City of Lund

Malme

Malmö

 Capital of Sweden

Mojja

Mamma

 Mother

Möged

Skitig

 Dirty

Mölla

Väderkvarn

 Wind mill

Nattasark

Nattlinne

 Nightie, Nightdress

Nellad

Sugen på

 Keen on

Pantåller

Potatis

 Potatoes

Pattaglytt

Barn

 Child

Pinnaso

Igelkott

 Hedgehog

Plidor

Utslag

 Rash

Pågablär, pågadrull, pågasnöre

Pojkvasker

 Young man

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 20 november 2008 18:32

  Jag använder inte mig utav denna bloggen så värst mycket, tanken var att jag skulle lägga ned den helt men jag kan inte riktigt släppa den.   Mycket för att det är den bloggen som jag haft länge nu, som jag kunnat skriva av mig på osv.   Men jag ha...

Av Annika - 12 juli 2008 13:37

  Ja, som alla fd eller nuvarande Svedalabor vet så är det sommarrocken just nu...värsta livet för dem som bor i närheten... de behöver inte betala för att gå in och lyssna, de kan bara sitta i sin trädgård och lyssna haha..   Men visst, det är en a...

Av Annika - 12 juli 2008 10:59

  Så alla som vill ha den måste ta kontakt med mig här på denna bloggen. Skriv en kommentar med hänvisningsadress till er så kommer jag skicka länken med bloggen till den.   Mvh Annika ...

Av Annika - 10 juli 2008 20:34

  Pga vissa händelser kommer jag att välja att ta bort denna blogg och göra en anonym sådan som ej kommer ges ut mer än till de närmsta.   Inte för att jag inte trivts på denna bloggen , det har jag verkligen gjort. Men det finns viss tid när man int...

Av Annika - 9 juli 2008 17:58

  Ja just ni....   Ert försök att få mig o min man sura på varandra gick inte vägen.   SEN när skulle jag vilja ha ett konto på en datesida????   Och det ironiska av allt.. VID tiden kontot skapades .. SOV jag redan....    Vissa jobbar medans andra s...

Ovido - Quiz & Flashcards