Direktlänk till inlägg 7 mars 2008

Sicket väder ....

Av Annika - 7 mars 2008 07:36



Vädret idag :


Det är totalt underbart nu på morgonen , hade tänkt och ta en promenad , men Leo ligger med feber och hosta så jag stannar hemma med lillebror.

Ludde ska jobba inatt så han ligger till sängs nu och nannar och drömmer sig bort i drömmarnas värld.


Glada Julia ska snart till skolan , det blir gymnastik idag så hon håller på att packa sin väska samt sjunger ;)


När jag kom in till dem nu på morgonen så satt de o sjöng tyst för sig själva i sängen och spelade spel.

Det är underbart att inte behöva väcka dem , mycket bättre när de sitter och är vakna redan ..


Imorgon är det dags för andra chansen , och Julia och Leo har tjatat på mig ända sedan i lördags .. när är det andra chansen mamma ?

När är det lördag ?

E det lördag idag mamma ?

Ja såna frågor....

Men nu vet de att det är imorgon ..

Sista skoldagen för veckan ... sen två sovmornar ...

Fast de e klart .. de brukar vakna tidigt då med , men då brukar de spendera morgonen med att mysa i soffan o titta på barnprogram.



Snart är det dags för barnens farbror att få massa jobb hemma ;)

Assen och Anessa och Lajla får tillökning ..

I form av valpar ;)

Men i augusti får de en bebis .. en riktig bebis ;)



En sak som jag tänker på är att många ggr när man är havande så vill man bona och få det lungt omkring sig ..

Frågan är om det kommer ske ?


Det finns oroligheter som gör att jag misstänker detta.

Om jag varit Anessa , om jag suttit i den sitsen hon har idag .

Då hade jag aldrig förlåtit orden som sagts , aldrig tillåtit dem komma nära mitt barn.


Jag är hellre med dem som inte sticker mig i ryggen , vänder kappan efter vinden , inte baktalar en så fort man gått ut ur rummet.


Jag vet att Anessa kommer tillsammans med Assen och underbara lilla Lajla uppfylla drömmarna för deras lilla knyte ..

Oavsett om de har vissa i sin omgivning eller inte.


Sålänge de är enade som familj , då kommer de lyckas.

Och familj då menar jag med sin make/maka och ev barn.

Det är där man bildat sig en familj.

Man har givetvis sin familj utöver , men det är inte de som lever med en varje dag och får höra bra och dåliga händelser.


Man kan uppskatta livet mer ,

Om man suddar ut det dåliga.


Jag älskar min familj , alla i min familj.

Min make , mina barn , mina föräldrar och alla mina syskon med respektive , mina svärföräldrar , svärsyskon med respektive samt mina vänner.


Jag älskar att vara gift , älskar att krypa ner till sängs med min make ,

Älskar att samla ihop barnen i soffan och läsa böcker och gosa framför tvn med film..

Älskar att hitta på massa bus med barnen och min make.

Älskar att umgås med min familj , åka på äventyr mm..


Hej hopp ..


Nu ska jag gå o lägga mig på soffan och fundera ut lite mer tankar !!!


 
 
Ingen bild

Anessa

7 mars 2008 16:43

Tänkte på en sak till vem är det som egentligen är fylld av oro som hela tiden påstår att h*n är så lycklig och att h*n skiter i allt nu och går vidare men ändå inte kan sova utan sitter o skriver bloggar till 2 på morgonen för att "bevisa" och "förklara" sig själv hela tiden o berätta sin lilla sorgliga livshistoria som h*n tycker andra använder mot henne hur känns det egentligen undrar jag för samma sak körde h*n med missfallet och skämmtade om den.Fattar inte varför man bryr sig så jäkla mycket om att få förståelse från oss andra när h*n vatrivdes så mycket som hon påstår o att h*n blev tvingad till allt haha jag fattar inte hur man kan tro sig själv alltså fy fan detta är så roligt att personen orkar ens fattar inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 20 november 2008 18:32

  Jag använder inte mig utav denna bloggen så värst mycket, tanken var att jag skulle lägga ned den helt men jag kan inte riktigt släppa den.   Mycket för att det är den bloggen som jag haft länge nu, som jag kunnat skriva av mig på osv.   Men jag ha...

Av Annika - 12 juli 2008 13:37

  Ja, som alla fd eller nuvarande Svedalabor vet så är det sommarrocken just nu...värsta livet för dem som bor i närheten... de behöver inte betala för att gå in och lyssna, de kan bara sitta i sin trädgård och lyssna haha..   Men visst, det är en a...

Av Annika - 12 juli 2008 10:59

  Så alla som vill ha den måste ta kontakt med mig här på denna bloggen. Skriv en kommentar med hänvisningsadress till er så kommer jag skicka länken med bloggen till den.   Mvh Annika ...

Av Annika - 10 juli 2008 20:34

  Pga vissa händelser kommer jag att välja att ta bort denna blogg och göra en anonym sådan som ej kommer ges ut mer än till de närmsta.   Inte för att jag inte trivts på denna bloggen , det har jag verkligen gjort. Men det finns viss tid när man int...

Av Annika - 9 juli 2008 17:58

  Ja just ni....   Ert försök att få mig o min man sura på varandra gick inte vägen.   SEN när skulle jag vilja ha ett konto på en datesida????   Och det ironiska av allt.. VID tiden kontot skapades .. SOV jag redan....    Vissa jobbar medans andra s...

Ovido - Quiz & Flashcards