Direktlänk till inlägg 1 mars 2008

Så övertar psykopater sina offer ....

Av Annika - 1 mars 2008 10:43

Konsten att överta och isolera offret 

Detta gäller inte mordlystna , utan helt vanliga människor !

1 - Första mötet, trevlig, pratglad, forskar fram svagheter för att användas senare

2 - Hjälpsam och ivrig, tar över vardagssysslor, sår här sina första frön för att skapa ett beroende.

3 - Pratar gärna illa om andra och framställer sig själv som den som blivit förorättad.

4 -Tidigare liv döljs, kommer det ändå på tal är det mesta osanningar.

 5 - Om någon utomstående antyder något negativt är denna en idiot  och ingen att lyssna på.

6 - Släkt och vänner i offrets tidigare liv får många nya fel och brister, umgänget med dessa ska brytas till varje pris.

 7- Vännerna blir färre och färre därför att den drabbade inte törs eller får träffa dessa och höra vad de tycker eller tänker.

 8- Anhöriga som fortsätter att bry sig orsakar psykopaten obehag och ilska, det blir lugnast för offret att vara till lags, utesluta  även dessa och på så vis bidra till sin egen isolering.


9 - Isoleringen är fullbordad.

10 - Jag älskar dig och kan inte leva utan dig, de vackra orden är falska men träffar mitt i prick, den som sitter fångad  och vill tro går på allt.

11 - Den drabbade tror på Psykopatens lögner och angriper själv de som ifrågasätter sanningshalten.

12 - Alla tråkigheter beror alltid på andra men ingen ges tillfälle att föra sanningen på tal.

13 - Psykopaten skapar en egen liten värld i den stora världen där denna är ensam Diktator, de övriga är tjänare och verktyg.

14 - Andra drar sig för att rota eller bry sig, däremot ska Diktatorn ha full koll på sina mänskliga ägodelar.

15 - Full kontroll kan rådas över telefonen, var det rings och till vem.

16 - Om det talas i telefonen är det klart vad som får sägas, något som hotar  tyrannens egen  lilla värld möts med ilska.

17 - Den drabbade tappar självförtroendet och vill  i förväg tänka på allt som sägs och görs för att vara till lags.

18 - Den drabbade gör mycket för att var fin, men ändå duger det inte, det krävs alltid mera.

19 - Gärningen är fullbordad, hjärntvätten kan nu vara verklighet, en annan styr hjärnan, offret är roboten och Tyrannen sköter fjärrkontrollen.

20 - Orken att lösgöra sig är obefintlig, en psykopat tillåter inte att bli lämnad, när tiden är mogen flyttas verksamheten till ett nytt offer men kontroll och makt behålls så länge som möjligt. 

21-  Lämnad,  förvirrad och med känslan att det nog är mitt eget fel, sitter den drabbade, lurad, ev ruinerad, väntar och lyssnar efter plågoandens steg, hoppet finns ännu kvar, allt löser sig nog till slut, bara jag ändrar på mig.

22 - Nu behövs de bortkörda äkta vännerna och anhöriga, banden är kapade och att återställa förtroendet  och normalisera kan bli svårt.

23 -  Nästa erövring har psykopaten redan förberett, den nya är nu övertygad om att denna träffat en fin person, den tidigare som vet sanningen blir kallad en  försmådd fd. som försöker förstöra det nya förhållandet av svartsjuka.

24 - Vad som än sägs tror den nya bara på förföraren, sitsen är övertagen men platsen har blivit en annan.

26. En äkta psykopat är obotlig, den som offrar sig och tror på dennes ord  blir ännu mera åtgången.

Är du en psykopat ? eller du tillhör den kategorin icke psykopat ?

Beware .... en psykopat kan finnas bakom dig just nu !

 
 
Kaela

Kaela

1 mars 2008 14:46

jag förstår att du här avser en man som misshandlar.
Och det stämmer precis.
Men det jag kom att tänka på är att det stämmer på maktmänniskor överhuvudtaget.
De kan inte existera om de inte har en fiende.

http://kaela.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Annika

1 mars 2008 23:23

Både ock faktiskt , både misshandlarna och även de som lever i ett tvångsförhållande där ena är så vek att den andra styr över livet.
Men gillar verkligen din sista mening ..

" De kan inte existera om de inte har en fiende" ...

Fast man kan ändra den med ;) ..
" De kan inte existera ifall folk inte uppmärksammar dem såsom Hitler eller Saddam...Hade ingen stöttat dem så hade de inte existerat "

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 20 november 2008 18:32

  Jag använder inte mig utav denna bloggen så värst mycket, tanken var att jag skulle lägga ned den helt men jag kan inte riktigt släppa den.   Mycket för att det är den bloggen som jag haft länge nu, som jag kunnat skriva av mig på osv.   Men jag ha...

Av Annika - 12 juli 2008 13:37

  Ja, som alla fd eller nuvarande Svedalabor vet så är det sommarrocken just nu...värsta livet för dem som bor i närheten... de behöver inte betala för att gå in och lyssna, de kan bara sitta i sin trädgård och lyssna haha..   Men visst, det är en a...

Av Annika - 12 juli 2008 10:59

  Så alla som vill ha den måste ta kontakt med mig här på denna bloggen. Skriv en kommentar med hänvisningsadress till er så kommer jag skicka länken med bloggen till den.   Mvh Annika ...

Av Annika - 10 juli 2008 20:34

  Pga vissa händelser kommer jag att välja att ta bort denna blogg och göra en anonym sådan som ej kommer ges ut mer än till de närmsta.   Inte för att jag inte trivts på denna bloggen , det har jag verkligen gjort. Men det finns viss tid när man int...

Av Annika - 9 juli 2008 17:58

  Ja just ni....   Ert försök att få mig o min man sura på varandra gick inte vägen.   SEN när skulle jag vilja ha ett konto på en datesida????   Och det ironiska av allt.. VID tiden kontot skapades .. SOV jag redan....    Vissa jobbar medans andra s...

Ovido - Quiz & Flashcards