Direktlänk till inlägg 15 maj 2008

Brott begås av barn ,... här hade ni två av dem!

Av Annika - 15 maj 2008 14:54

Min make ringde mig under tiden jag var och arbetade.

Han berättade att när han kom hem så stod det en kille precis utanför vår altan , vid fd soprummet så att säga.

Min make tyckte att han kände igen honom, men kunde inte sätta fingret på det först.

Men tyckte dock det var konstigt att han stod där och hängde, vem vill stå där o hänga kl 9 på morgonen? Där det luktar skit dessutom!

Nåja, han hinner in och ser en kille på våran tomt, han springer till altanen och öppnar, killen försöker hoppa över staketet men min make fick tag i honom och drog tillbaks honom in på altanen.

En liten klen 14 åring, den andra killen stack.

Min man sa stanna där nere, nu ringer jag polisen. De kom och han var ute efter ciggaretter, och tydligen hade den andra killen som försvann från plats dessutom sagt åt honom att han kände de som bodde i lghten att det var okej att ta ciggen( fanns inga cigg,enbart tomt paket)

Han berättade allt för polisen denna lilla kille, så jag hoppas de tar den andra killen med då de tydligen varit uppe hos grannen ovanför med.

Och ungefär en två timmar efteråt hade det ringt på dörren här hemma, då var det den lilla killen samt sin far.

Som var mäktad förbannad på sin son och som krävde att han bad om ursäkt. Som i sin tur gjorde det med givetvis. Men han var så skraj och det kan jag förstå.

Hans far hade trott att hans son var i skolan, ingen hade meddelat att hans son skubbade från skolan ( skolkade) Och hade varnat sin son tidigare från att umgås med den andra killen.

Jag hoppas denna händelsen avskräcker killen från att försöka sig på att begå brott igen, även detta var relativt harmlöst men nästa gång kanske det skulle bli värre.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att killen ger fan i att bete sig så igen. Nu vet min make hur bägge ser ut och kommer visa mig dem med.

Jag känner till väldigt många unga killar i området, min förra hund ( må hon vila i frid) var väldigt älskad av flera stycken...

Så jag hoppas verkligen att han inte är en utav dem.

/ Roosa Fanan

 
 
Ingen bild

Sune

15 maj 2008 21:14

Annika,
jag gillar din blogg och tycker fler borde hitta den. Det finns en ny "sajt" som jag tror kommer att göra att många fler hittar till dina tankar och kan få lika mycket nöje av dem som jag.

Det du skriver om är viktiga frågor och även om jag inte alltid riktigt håller med dig tycker jag att det är otroligt modigt och otroligt viktigt att folk engagerar sig.

Lägg till din blogg här: http://www.verveearth.com/

Bästa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 20 november 2008 18:32

  Jag använder inte mig utav denna bloggen så värst mycket, tanken var att jag skulle lägga ned den helt men jag kan inte riktigt släppa den.   Mycket för att det är den bloggen som jag haft länge nu, som jag kunnat skriva av mig på osv.   Men jag ha...

Av Annika - 12 juli 2008 13:37

  Ja, som alla fd eller nuvarande Svedalabor vet så är det sommarrocken just nu...värsta livet för dem som bor i närheten... de behöver inte betala för att gå in och lyssna, de kan bara sitta i sin trädgård och lyssna haha..   Men visst, det är en a...

Av Annika - 12 juli 2008 10:59

  Så alla som vill ha den måste ta kontakt med mig här på denna bloggen. Skriv en kommentar med hänvisningsadress till er så kommer jag skicka länken med bloggen till den.   Mvh Annika ...

Av Annika - 10 juli 2008 20:34

  Pga vissa händelser kommer jag att välja att ta bort denna blogg och göra en anonym sådan som ej kommer ges ut mer än till de närmsta.   Inte för att jag inte trivts på denna bloggen , det har jag verkligen gjort. Men det finns viss tid när man int...

Av Annika - 9 juli 2008 17:58

  Ja just ni....   Ert försök att få mig o min man sura på varandra gick inte vägen.   SEN när skulle jag vilja ha ett konto på en datesida????   Och det ironiska av allt.. VID tiden kontot skapades .. SOV jag redan....    Vissa jobbar medans andra s...

Ovido - Quiz & Flashcards