Alla inlägg den 7 maj 2008

Av Annika - 7 maj 2008 20:10


Jag är grymt förbannad , även om personen inte trodde detta men så är fallet.

Varje gång det läses , varje gång den bloggen har smutskastning mot mig som person DÅ kan ni lita på att jag verkligen är trött på detta.

Frågan från en :

Varför tänks det inte på barnens rätt?

Jag tänker på mina barn , annat vore helt fel.

Men du har kanske aldrig fått uppleva ett sådant svek som de har , för barn är sårbara , inte töjbara. Det går inte att gång på gång såra barn , de minns och kärlek är inte ovillkorligt som du påstått.

Hur kan man som mamma låta alla träffa barnen på pappans sida utom pappan själv, till exempel?

Min familj ska bli straffade då eller ?  

Jag åker till min familj , mina vänner för att träffas , och då ska ni inte blanda er.

Jag väljer vem som jag vill träffa , precis som jag alltid sagt.

Mina barn har alltid följt mig och mina vägar , pga att det finns en annan som brustit i ansvarsbiten. Jag är van vid att alltid ha barnen med mig , aldrig förväntar jag mig hjälp från den sidan.

Och det uttagandet av ord du sa : Det stämmer inte.

Jag valde inte att träffa dem , de råkade finnas där hos mina vänner när jag kom... Skyll på dem då , men det kan du ju inte göra tyvärr... Nej lättare att beskylla mig för att vara kall och grinig.. och sur och putt på er.

Men rent seriöst .....

Varför ska allting handla om er ?

Frågor som säger :

Ska ni ner till din mamma snart ?

Ska ni fira midsommar där hos din mamma ?

Ska ni fira dotterns födelsedag hos din mamma ?

Ska ni ner och fira den och den dagen där ..

ALDRIG har jag hört frågan på annat vis ..

Och svaren på när jag frågar varför !

Tänkte jag kunde träffa barnen då , fem minuter eller så.

Tänkte jag skulle kunna ta dem en dag ,det gör väl inget.

Tänkte passa på så jag slipper åka upp.

Tänkte det var lättare så ..

Och så har det alltid låtit ....

Jag har fått stå och betala för allt , personerna har utnyttjat min vänlighet , förlåtande och givmildhet.

Bara för att jag säger nej numera , så är jag den värsta tänkbara människan då tydligen ..

Vem ligger bakom dessa hårda ord ?

Ja det är inte den ni tror det är , nej det är det kvinnliga könet hos den ni trodde det var.

Jag för min egna talan , men tyvärr ...

Så kan inte detta alltid tålas av andra..

Nej då är jag en hänsynslös biatch som vi säger så fint.

Man kan inte förvänta sig att man kan valsa in efter 9 år och försöka ta ansvar : Barnens välfärd ÄR inte något som betytt något tydligen.

Man kan inte förvänta sig att ansvar är något som man kan tillåta komma och gå varje år , 15 dagar på 3 år  , starkt ..

Nej nu återgår jag till min match istället ..

Hej svej ..


Ovido - Quiz & Flashcards