Direktlänk till inlägg 29 maj 2006

För min morbror Thomas

Av Annika - 29 maj 2006 22:28

En fri själ.....och ett sätt att bara älska.Så beskriver jag min morbrorThomas var den som insåg vad livet handlade om.Skratt och glädje var en stor del av hans liv, och som gärna delade med sig av sitt stora hjärta.Han fann den bästa mor och fru , en som delade hans passion av glädje .Jag kan se hans drag i Leif Sofia och Andreas .. han kunde inte ge dem nåt bättre ,Han gav dem livets stora glädje ... Något som vi alla gör alldeles för lite .. eller inte använder alls.Ett leende gör fler glada än en sur min, så skulle mycket väl Thomas kunna ha sagt .. För jag tror det är fler än jag som känner att hos Thomas kände man sig alltid välkommen.Nu känner jag en sorg över att Thomas lämnade oss , skulle helst bara vilja be till gud om nåd och om svar på den eviga frågan varför ?Alla har vi olika öden , men inte kunde man nånsin tro att den gladaste personen av alla skulle vara den som lämnade oss ..Nu sitter han säkert brevid oss med alla kära som dött tidigare och ser ner på oss.Blundar så känner du hans närhet.. han finns där . det är jag övertygad om.När du blundar ? Så kanske du kan se honom ? Eller kanske känna en värme som kommer dig nära ?När jag tänker på Thomas så får jag fram ett ansikte som ler åt mig.Nu när våren kommer så finns Thomas i varje liten blomma som kommer fram, han finns i varje litet liv som finns, han finns inom dig, mig o alla andra som hade äran att ha lärt känna honom.Min älskade morbror ... Du finns inom mig för alltid , med dig i minnet så ska jag påminna mig själv om att skratta en extra gång eller le oftare.På så sätt hedrar jag mitt minne utav dig.Vila i frid min älskade morbror. Min morbror dog 47 år gammal.. Lämnade efter sig tre underbara barn , mina underbara kusiner och en underbar fru /mamma...

 
 
Ingen bild

susanne

7 september 2006 02:36

Vilka fina dikter! Min kara lillasyster har alltid varit duktig pa att skriva, men jag hade ingen aning om vilka fina dikter du kan skriva!
Jag ar otroligt stolt over dig och jag saknar dig valdigt mycket!
Kram,
Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 20 november 2008 18:32

  Jag använder inte mig utav denna bloggen så värst mycket, tanken var att jag skulle lägga ned den helt men jag kan inte riktigt släppa den.   Mycket för att det är den bloggen som jag haft länge nu, som jag kunnat skriva av mig på osv.   Men jag ha...

Av Annika - 12 juli 2008 13:37

  Ja, som alla fd eller nuvarande Svedalabor vet så är det sommarrocken just nu...värsta livet för dem som bor i närheten... de behöver inte betala för att gå in och lyssna, de kan bara sitta i sin trädgård och lyssna haha..   Men visst, det är en a...

Av Annika - 12 juli 2008 10:59

  Så alla som vill ha den måste ta kontakt med mig här på denna bloggen. Skriv en kommentar med hänvisningsadress till er så kommer jag skicka länken med bloggen till den.   Mvh Annika ...

Av Annika - 10 juli 2008 20:34

  Pga vissa händelser kommer jag att välja att ta bort denna blogg och göra en anonym sådan som ej kommer ges ut mer än till de närmsta.   Inte för att jag inte trivts på denna bloggen , det har jag verkligen gjort. Men det finns viss tid när man int...

Av Annika - 9 juli 2008 17:58

  Ja just ni....   Ert försök att få mig o min man sura på varandra gick inte vägen.   SEN när skulle jag vilja ha ett konto på en datesida????   Och det ironiska av allt.. VID tiden kontot skapades .. SOV jag redan....    Vissa jobbar medans andra s...

Ovido - Quiz & Flashcards