Direktlänk till inlägg 29 maj 2006

Min första ...

Av Annika - 29 maj 2006 22:05

Ja nu är det dags.Dags för mig att sätta igång och skriva .Vem vet .. kanske det blir något ?Den första dikten som jag lägger ut är dikten som jag skrev till min morfar .Har skrivit dikter till varje person som dött sedan 2003 . Har dock inte alla kvar , men här kommer min senaste.. Till min morfar En dikt för dig ... Hur ska man beskriva , visa sin sorg utan tårar ? Hur ska jag kunna säga allt jag ville säga till dig ? Nu är du där uppe hos våra nära o kära... Men jag som är här nere har en stor saknad.. Du hann gå från mig innan jag fick säga farväl...Detta är mitt sätt att få säga ...Allt det jag ville säga till dig innan du gick bort från oss.. De säger att allt har sin tid och gång.. Men jag ville .. få säga farväl .. innan du gick bort.. Mitt hjärta säger varför ... Varför morfar .. Jag ville få säga farväl.. Ville hålla din hand ... Ta på din kind en sista gång......Mina första tårar kommer nu... När jag ska skriva denna dikt.. Allt har sin mening och tid ... Men jag vet .... Att vi ses igen ... Inte snart men någon gång... Du var den som kunde ge oss alla skratt och värme... Det fanns inte nån som inte kände sig hemma hos dig.. Det tar sin tid... Allt har sin mening .. Men jag önskar ändå morfar ... Att jag kunde fått säga farväl....

 
 
karin

karin

29 maj 2006 23:06

Hejsan
Läser din fina dikt som du skrivit...
Jag hörde nyligen ordet gått vidare istället för dött....Jag har inte hört det tidigare men jag tyckte det var så fint ord...(lite mjukare)

http://mormors.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annika - 20 november 2008 18:32

  Jag använder inte mig utav denna bloggen så värst mycket, tanken var att jag skulle lägga ned den helt men jag kan inte riktigt släppa den.   Mycket för att det är den bloggen som jag haft länge nu, som jag kunnat skriva av mig på osv.   Men jag ha...

Av Annika - 12 juli 2008 13:37

  Ja, som alla fd eller nuvarande Svedalabor vet så är det sommarrocken just nu...värsta livet för dem som bor i närheten... de behöver inte betala för att gå in och lyssna, de kan bara sitta i sin trädgård och lyssna haha..   Men visst, det är en a...

Av Annika - 12 juli 2008 10:59

  Så alla som vill ha den måste ta kontakt med mig här på denna bloggen. Skriv en kommentar med hänvisningsadress till er så kommer jag skicka länken med bloggen till den.   Mvh Annika ...

Av Annika - 10 juli 2008 20:34

  Pga vissa händelser kommer jag att välja att ta bort denna blogg och göra en anonym sådan som ej kommer ges ut mer än till de närmsta.   Inte för att jag inte trivts på denna bloggen , det har jag verkligen gjort. Men det finns viss tid när man int...

Av Annika - 9 juli 2008 17:58

  Ja just ni....   Ert försök att få mig o min man sura på varandra gick inte vägen.   SEN när skulle jag vilja ha ett konto på en datesida????   Och det ironiska av allt.. VID tiden kontot skapades .. SOV jag redan....    Vissa jobbar medans andra s...

Ovido - Quiz & Flashcards