Alla inlägg den 28 september 2007

Av Annika - 28 september 2007 18:39


Vad händer i vårt liv ?


Ja en hel del känns det som .

Ska jaga kk nästa vecka för utredning av min ägglossning osv.


Här kommer en dikt om längtan efter ett litet barn.


************************Längtan**************************


Längtan efter att få hålla ett litet barn igen i min famn ,

är samma längtan som många känner efter trygghet.

Jag vill tillsammans med min make , ena våra familjer ännu mer.

Stärka våran egna lilla familj , ge Julia och Leo ett syskon.


Känna lyckan över plusset , lyckan över första besöket hos Mvc.

Längtan efter ultraljudet , sparkarna och magen.

Den magiska stunden inför förlossningen , stunden som alltid etsats fast i ens minne.

Stunden då barnet tar sina första egna andetag , första skriket och sovandes i min famn.


Nätterna av ständiga vak och matning , är stunder som aldrig kommer tillbaks.

Dagar av sömnlösa tider , stunder man trots allt längtar efter när man inte får sitt kärleksbarn.


Stunderna är många av oro , av längtan och av tårar ..

Önskan efter att få ett gemensamt barn med min make , blir större och större för varje dag ..


De 9 månader i magen , är tiden du har med ditt barn alldeles själv.

De resterande 18 åren , så delar du med dig av släkt och vänner ..


Jag vill dela med alla , vill stärka familjebanden ännu mer.

Ett litet knyte som knyter samman våra familjer , och vår kärlek för varandra blir enat i en ..


Ett barn så önskat , en längtan så tung..

När ska vi få glädjen , att få en liten en ?



Ovido - Quiz & Flashcards