Alla inlägg under december 2007

Av Annika - 12 december 2007 22:27






Idag var det någon sa som satte sig fast i min hjärna!


"Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad"




Men det verkar inte vara så folk uppför sig precis...

De uppför sig som om att alla ska respektera dem ,

 lyssna på dem och vara deras undersåtar...


Skall man svansa runt folk ?

Ska man sätta ner sin fot och säga sitt ?


Eller ska man svälja sina tankar ,

när det inte angår en ?


På Dr Phil !


Du må vara kvinnan i faderns liv.

Men när det handlar om barn som har sin mor och far och som har en ansträngd relation ...

Då måste du backa och inte blanda dig i.


Blanda inte skvaller och fakta !




Det verkar vara det enda de gör ,

Tar saker de hört ur luften och uppfinner skvaller.

Saker som de ej har hört från källan ifråga.

Som de ändrar och gör till sin egna fördel och till hat.


Att bli 18 innebär inte att man blir automatiskt vuxen !




Många ggr handlar det om att det tar år innan man kan kalla sig vuxen.

Erfarenheter av diverse saker kan göra att man blir snabbare vuxen , men det är inte det enda.

Det finns så många saker som gör en till vuxen , men det är inte det magiska talet 18 , det är hur man uppför sig , hur man kan se skillnad på rätt och fel .

Upprepar man misstag , så är man kanske inte redo , för livet som vuxen.

Det finns så många fler kriterier som avgör när du är vuxen.... men talet 18 är inte en utav dem.


" Jag skiter i er "


( Ett tu tre , ut med er)


I mina ögon .... syns ni inte mer !



Av Annika - 7 december 2007 20:11


Vuxen betyder inte alltid vuxen ?



När man är vuxen så borde man vara ansvarsfull !

Men ändå fann jag något väldigt oansvarligt igår.


Mina barn i en bil , utan bilbälte , utan bilkudde när de varit hos en del av sin släkt.

Jag blev så arg , så besviken och besluten om att de aldrig mer får vistas hos dem.

Hur ska jag kunna lita på att de tar ansvar och ser till att barnen har säkerhet och trygghet ?


Undrar vad deras ord skulle varit OM det inträffat en olycka ?

Vad hade de gjort ifall mina små barn hade blivit skadade eller till och med dött ?


Jag ska kunna känna mig trygg med att lämna över barnen till andra ,

 inte känna oro över att de inte blir omhändertagna ordentligt!


Den ilskan jag känner är inte trevlig att bli utsatt för.

Den hemska känslan jag fick när jag såg bilderna ,

det gjorde mig otroligt ledsen och förtvivlad.


Man tycker att personer över 18 år ska kunna ta ansvar ,

man tycker att personer över 30 år ska kunna ta ansvar,

man tycker att personer över 40 år ska kunna ta ansvar !!!


Men tydligen så hade jag fel ....


Vart finns responsen från den delen av familjen ?

Jo en ... underbar tös har gett mig respons.

Men de andra ska nog sig akta ..


Barns liv är inget att leka med !!!

Ert liv skiter jag i , men mina barn betyder mest av allt.


Hur f*n kan man utsätta barnen för en sådan risk ?


Borde man skrika , borde man slå näven i bordet?

Ja det borde jag göra !

Och det gör jag !




Ovido - Quiz & Flashcards